ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הבטיח שיגיב על 25 שאלות

לאחר שנחשף שלעג לקורבנות השואה, בכיר גרמני נדרש לענות

ראש ממשלת בוואריה מרקוס זודר לוחץ על סגנו הוברט אייונגר לתת תשובות בפרשה שחשף הזודויטשה על העלון האנטישמי שכתב בתיכון. אייונגר נדרש להשיב בכתב על 25 שאלות, כך אמר זודר הבוקר לאחר התייעצויות בצמרת הקואליציה הבווארית במינכן. אייונגר מצדו הבטיח לענות על השאלות

לאחר שנחשף שלעג לקורבנות השואה, בכיר גרמני נדרש לענות
מחנה אושוויץ צילום: ישי ירושלמי

ראש ממשלת בוואריה, מרקוס זודר לוחץ על סגנו הוברט אייונגר לתת תשובות בפרשה שנחשפה על העלון אנטישמי. אייונגר נדרש להשיב בכתב על 25 שאלות, כך אמר זודר הבוקר לאחר התייעצויות בצמרת הקואליציה הבווארית במינכן. אייונגר מצדו הבטיח לענות על השאלות.

רה"מ הבווארי ומי שמוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד הקנצלר הסביר שרק אחרי שישיב אייונגר על השאלות ניתן יהיה להעריך סופית את המקרה, שכן פיטורין מתפקיד שר הכלכלה וסגן ראש ממשלת המחוז יהיו כרגע "מוגזמים", לפי מנהיג זודר. לא נקבע דדליין למתן התשובות.

אייונגר בן ה-52 הכחיש את חשיפת העיתון Suddeutsche Zeitung כי כתב עלון אנטישמי כשהיה בבית הספר בשנות ה-80, כשהיה בתיכון. העלון (הלא הומוריסטי) הציג של מחנות ריכוז והשמדה כמקומות נופש ובילוי. העלון הציע לזוכים בתחרות פיקטיבית טיסה חינם דרך ארובות אושוויץ, ירייה בעורף, קבורת חינם בקבר אחים, ועוד שלל "פרסים" שהם בבחינת זילות השואה ואף יכולים להיחשב עבירה על החוק. זודויטשה צייטונג לכאורה הוכיח כי אייונגר כתב את העלון במכונת הכתיבה שלו, ואף נענש על כתיבתו בזמנו.

לאחר החשיפה טען אייונגר שלא כתב בעצמו את העלון אך הודה שבתיק בית הספר שלו נמצאו "עותק אחד או כמה". זמן קצר לאחר מכן, אחיו הגדול של אייונגר טען שהוא עצמו הוא שכתב את החוברת, אולם ההסברים הללו לא סיפקו את המערכת הפוליטית.

נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה יוסף שוסטר הגיב בסוף השבוע בזעזוע: "העלון הוא לא פחות מגונה היום, שכן הוא מבזה באופן גועל נפש את מיליוני קורבנות השואה. אין לפטור את העלון סתם כחטא נעורים. דווקא בגלל שתרבות הזיכרון הזו מותקפת היום שוב באופן קיצוני מהימין הקיצוני, חשוב במיוחד שתוכן העלון יזכה לגינוי חריף".

בוואריה תבחר פרלמנט חדש למדינת המחוז ב-8 באוקטובר, והפרשה הזו מעסיקה מאד את המערכת הפוליטית המקומית. מפלגתו של איוונגר "הבוחרים החופשיים" זוכה לפי הסקרים לבין 11 ל-14 אחוזים, והיא משמשת בקואליציה עם ה-CSU מאז 2018.

כזכור כפי שדיווחנו המערכת הפוליטית בבוואריה - ובעקבותיה בגרמניה רבתי - סוערת לאחר חשיפת עלון שכתב או הפיץ לכאורה סגן ראש הממשלה הבווארי, הוברט אייונגר כשהיה בכיתה יא' ובו תיאור של מחנות ריכוז והשמדה כמקומות נופש ובילוי.

העלון הלא-הומוריסטי מציע לזוכים בתחרות טיסה חינם דרך ארובות אושוויץ, ירייה בעורף, קבורת חינם בקבר אחים, ועוד שלל "פרסים" שהם בבחינת זילות השואה ואף יכולים להיחשב עבירה על החוק.

מדובר בחשיפה של העיתון הבווארי היוקרתי זהדויטשה צייטונג שלכאורה הוכיח כי אייונגר כתב את העלון במכונת הכתיבה שלו, ואף נענש על כתיבתו בזמנו. לאחר החשיפה לקח אחיו של אינווגר את האחריות לכתיבת העלון המרושע.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד