כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יש לו יכולת לפגוע"

ראש המל"ל לשעבר: זה מה שנותן לנסראללה ביטחון

אלוף (מיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל, על המתיחות הביטחונית הגוברת בצפון: "היכולת של נסראללה בעיקר בנשק מדויק היא כזאת שלא הייתה לו" | גלנט התריע בפני מזכ"ל האו"ם כי "האפשרות להסלמה בגבול הצפון גוברת, בעקבות פעולות חיזבאללה"

ראש המל"ל לשעבר: זה מה שנותן לנסראללה ביטחון
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

בפגישה שהתקיימה בניו יורק, שר הביטחון יואב גלנט אמר למזכ"ל האו"ם כי "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה, הסיכוי להסלמה גובר - על האו"ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון". אריה אלדד ובן כספית דנו על כך ב־103fm עם אלוף (מיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי וכיום עמית בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, אשר הביע את דעתו בנושא.

לדבריו, "אנו נמצאים במצב מעט שונה מול נסראללה. היכולת שלו בעיקר בנשק מדויק היא כזאת שלא הייתה לו, והיא נותנת לו ביטחון שגם אם אין לו תשובה לעוצמה הישראלית, יש לו יכולת לפגוע בישראל בצורה הרבה יותר רצינית".

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הלילה (שלישי) עם מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם בניו יורק. בפגישתם, דנו השניים על האיומים המערערים את היציבות במזרח התיכון, ובראשם פעולותיה של איראן נגד ישראל באמצעות מימון וחימוש חיזבאללה, חמאס וארגוני טרור נוספים.

גלנט התריע בפני המזכ"ל גוטרש כי "האפשרות להסלמה בגבול הצפון גוברת, בעקבות פעולות חיזבאללה שמפרות את ריבונותה של ישראל".

בנוסף, השר גלנט סקר בפני מזכ״ל האו״ם את המעורבות האיראנית הגוברת בגבול לבנון, סוריה ובשטחי יו״ש, והדגיש כי קיימת חשיבות לגינוי פומבי של האו״ם נגד פעולות מסוג זה.

חיזבאללה חסן נסראללה יעקב עמידרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד