ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ידע שיהיו סנקציות

פוטין הורה להחזיר את היאכטה שלו לפני פרוץ המלחמה

מסמכים סודיים מוכיחים שפוטין העביר את יאכטת העל שלו שלושה שבועות לפני הפלישה לאוקראינה כדי להימנע מהחרמתה כחלק מסנקציות נגד רוסיה. פוטין הורה לכוחות המזוינים הרוסים לפלוש לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022. שלושה שבועות קודם לכן, הוא גם הורה להחזיר את הסופר-יאכטה שלו לנמל ידידותי

פוטין הורה להחזיר את היאכטה שלו לפני פרוץ המלחמה
יאכטה מפוארת צילום: צילום מסך

מסמכים סודיים מוכיחים שפוטין העביר את יאכטת העל שלו בשווי 120 מיליון דולר שלושה שבועות לפני שהורה לפלוש לאוקראינה כדי להימנע מהחרמתה כחלק מסנקציות שיוטלו על רוסיה, כך נחשף במסמכים סודיים.

מהחשיפה עולה כי פוטין תכנן את ההשלכות האישיות של הפלישה ב-24 בפברואר 2022 זמן רב מראש.

על פי דיווחים, הנשיא הרוסי העביר את היאכטה שלו מהמספנה בלוהם המפורסמת בהמבורג, גרמניה, למובלעת הרוסית קלינינגרד שלושה שבועות לפני הפלישה.

המסמכים, שפרסמה העיתונאית החוקרת הרוסית מריה פבצ'יץ' העומדת בראש הקרן נגד שחיתות שהוקמה על ידי אלכסיי נבלני איש אופוזיציה שמרצה עונש מאסר ארוך בגין האשמות מופרכות שונות שפוטין הדביק לו, מראים כי הודעת דוא"ל נשלחה למספנה לפיה בעליה אינו מרוצה מ"השיפוץ המתמשך".

האימייל, שנשלח על ידי עובד של 'SCF Group' חברת הספנות הגדולה ביותר ברוסיה, אמר למספנה ש'הבעלים' רוצה שהספינה תפליג מנמל המבורג ב-1 בפברואר 2022.

המייל אינו מספק סיבה מדוע הבעלים (פוטין) אינו מרוצה מהשיפוץ המתמשך, ואומר רק שעל היאכטה להפליג תוך ימים. "הבעלים לא מרוצה מהשיפוץ. הוא לא מרוצה מהעיכובים בתהליך הבנייה", נכתב במייל. "הבעלים רוצה שהיאכטה תגיע לפדרציה הרוסית ב-1 בפברואר. נא לגייס צוות של 2 משמרות".

האימייל, שנשלח ב-19 בינואר 2022, מוסיף: "נא להאיץ את כל העבודות שעלולות להפריע להפלגה ב-1 בפברואר. אנא חשבו את הסכום שישולם על ידי הבעלים עקב עזיבה מוקדמת".

חברת היאכטות Blohm & Voss, חברה גרמנית בעלת ניסיון של 150 שנה בבנייה ושירות של יאכטות ואשר בנתה את היאכטה של היטלר ב-1934, הייתה אמורה לעבוד על היאכטה של פוטין שנבנתה ב-2014 לפחות עוד שנה אחת.

לפי חוקריו של אלכסיי נבלני, האימייל נשלח בבהילות דרך Blohm & Voss, שנאלצה לבטל את העבודה הזו ולהכין את הספינה להפלגה תוך 12 ימים בלבד. יתרה מכך, צוות היאכטה שהתגורר בהמבורג נאלץ לצאת במהירות מבתיהם, לבטל את חוזי השכירות והסלולר שלהם ולהתכונן ליציאה.

החוקרים טוענים כי היאכטה לא הייתה מוכנה כלל, ועדיין היו לה חורים פתוחים על פני השטח שלה שהיו צריכים להיות מכוסים במגנים, הסיבה לדחיפות הפתאומית הייתה תעלומה לכל אדם מלבד אדם אחד: פוטין. רק שבועות לאחר מכן יתברר מדוע העבודה בוטלה כל כך מהר.

דיווחים מצביעים על כך שהחברה לא עמדה בתאריך היעד של 1 בפברואר, ונגררה מהמבורג ב-7 בפברואר. למרות זאת, היאכטה הגיעה לנמל קלינינגרד לפני שפוטין הורה על הפלישה לאוקראינה בפברואר 2022.

בתגובה, בריטניה, ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות אחרות בעלות ברית הטילו סנקציות על רוסיה, ועל פוטין ועל אלה שבמעגל הפנימי שלו, כמו גם עסקים וארגונים רוסיים.

כחלק מהסנקציות הללו, פוטין והאוליגרכים בעלי בריתו גילו כי נכסיהם נתפסו ברחבי העולם, כולל מספר רב של יאכטות ובתים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד