י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חיקה את היטלר

העדויות המבישות חושפות: סגן רה"מ הגרמני נהג להצדיע במועל יד

עדות מהתיכון נגד סגן רה"מ בוואריה - גרמניה: נהג להצדיע במועל יד ולחקות את היטלר. הפוליטיקאי נתפס בצעירותו כשבתיקו מספר עלונים שמבזים את השואה וזכה לסנקציות מצד הנהלת בית הספר

העדויות המבישות חושפות: סגן רה"מ הגרמני נהג להצדיע במועל יד
הוברט אייוונגר בצעירותו צילום: רשתות חברתיות בגרמניה

הדי תחקיר ה'זודוייטשה צייטונג' נגד סגן ראש ממשלת בוואריה ושר הכלכלה שלה הוברט אייוונגר אינם שוככים, נהפוך הוא: תלמידים מן התיכון בו למד נחשפים ומעידים על מנהגיו להצדיע במועל יד ולחקות את נאומיו של אדולף היטלר.

התחקיר עצמו התמקד ב"עלון אושוויץ" שהפיץ אייוונדר בתיכון, המבטיח ל"אוייבי המולדת" חופשה במחנה ההשמדה אושוויץ, מסע דרך ארובות הקרמטוריום, ירי בעורף וקבורה בקבר אחים.

אחיו הבכור של הוברט, הלמוט, לקח בימים האחרונים אחריות על כתיבת העלון. השניים למדו יחד לפני 35 שנה בכיתה י"א בעיירה בווארית המרוחקת 100 ק"מ ממינכן, ולטענת האח הבכור חיבר אותו כנגד הנהלת בית הספר שהחליטה להשאיר אותו כיתה.

הוברט הפוליטיקאי נתפס אז כשבתיקו מספר עלונים (לדבריו אחד או יותר) וזכה לסנקציות מצד הנהלת בית הספר, כפי שתועד בתיקו האישי.

אבל למרות הניסיון להציג את העניין כקונפליקט מול הנהלת בית הספר, צצות כעת עדויות מביכות לגביו מנהגיו המשונים של הוברט (סגן ר"מ בוואריה) בעודו בתיכון.

בראיון לערוץ הציבורי בבוואריה "באיירישה רונדפונק" חברו לכיתה של אייוונדר, מריו באואר, תיאר בגלוי את זיכרונותיו משלוש שנים משותפות באותה כיתה בבית הספר 'בורקארט' (Burkhart) שבעיירה מלרסדורף-פפנברג (Mallersdorf-Pfaffenberg).

"כשנכנס לכיתה הוברט איוונגר הפגין מדי פעם את ההצדעה להיטלר (מועל יד). הוא גם חיקה לעתים קרובות את נאומיו של היטלר. הוא תמיד רצה למשוך תשומת לב עם זה", סיפר.

החבר לכיתה באואר מאשר אפוא הצהרות אנונימיות שעליהן דיווח ה"Süddeutsche Zeitung" בתחקיר שלו.

אייוונדר נדרש אתמול בידי ראש ממשלת בוואריה מרקוס זודר להשיב על 25 שאלות הבהרה בפרשה, שלאחריהן יחליט האם להדיחו. בוואריה הולכת לבחירות בעוד שישה שבועות, ועדיין לא ברור כיצד הפרשה הנוכחית תשפיע על תוצאותיהן.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ראש ממשלת בוואריה, מרקוס זודר לוחץ על סגנו הוברט אייונגר לתת תשובות בפרשה שנחשפה על העלון אנטישמי. אייונגר נדרש להשיב בכתב על 25 שאלות, כך אמר זודר אתמול לאחר התייעצויות בצמרת הקואליציה הבווארית במינכן. אייונגר מצדו הבטיח לענות על השאלות.

רה"מ הבווארי ומי שמוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד הקנצלר הסביר שרק אחרי שישיב אייונגר על השאלות ניתן יהיה להעריך סופית את המקרה, שכן פיטורין מתפקיד שר הכלכלה וסגן ראש ממשלת המחוז יהיו כרגע "מוגזמים", לפי זודר, לא נקבע דד-ליין למתן התשובות.

לאחר החשיפה טען אייונגר שלא כתב בעצמו את העלון אך הודה שבתיק בית הספר שלו נמצאו "עותק אחד או כמה". זמן קצר לאחר מכן, אחיו הגדול של אייונגר טען שהוא עצמו הוא שכתב את החוברת, אולם ההסברים הללו לא סיפקו את המערכת הפוליטית.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד