י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לקראת בג"ץ הוועדה לבחירת שופטים

השר לוין ליועמ"שית: "התנהלותך מותירה את הממשלה ללא ייעוץ משפטי"

שר המשפטים יריב לוין שיגר מכתב ליועמ"שית לאחר שהחליטה לייצג אותו בדיון על העתירה נגדו בעקבות אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים ובו הוא טוען כי אינו רואה עצמו מיוצג על ידה. לוין כתב: "מי שקורא את התגובה מטעמך, יחשוב שמדובר בכלל בעתירה כנגדי, ולא בתשובה מטעמי"

השר לוין ליועמ"שית: "התנהלותך מותירה את הממשלה ללא ייעוץ משפטי"
יריב לוין במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין שלח הבוקר (רביעי) מכתב חריף ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בו הוא טוען כי הוא אינו רואה עצמו מיוצג על ידה בדיון שעתיד להיערך בבג"צ בעוד כשבוע ב-7 לספטמבר, בעניין העתירה שהוגשה נגד כינוס הוועדה לבחירת שופטים, זאת לאור עמדתה שהוצגה בפניו.

לוין כתב במכתב ליועמ"שית: "מי שקורא את התגובה מטעמך, יחשוב שמדובר בכלל בעתירה כנגדי, ולא בתשובה מטעמי. מעבר לאזכור עמדתי כפי שהעברתי אליך, התגובה כולה עוסקת בהצגת עמדה קיצונית התומכת בעמדת העותרים, ללא כל בדל של ניסיון לתמוך את עמדתי ולו במרכיב אחד מתוך שלל הטיעונים".

יתר על כן, לשיאם מגיעים הדברים כאשר את, כמי שמייצגת אותי, מבקשת שיוצא כנגדי צו בדיוק כפי שמבקשים העותרים.. האם קיים במקום כלשהו מצב שבו מי שאמור לייצג צד להליך מבקש שיינתן פסק דין נגד הצד הוא מייצג?", כתב.

לוין הוסיף: "גם בסטנדרטים הלא מקובלים וחסרי התקדים בהם מתנהל הייעוץ המשפטי לממשלה בהובלתך, מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל, ורמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט, בעתירות המופנות כלפי".

עוד כתב: "הותרתי באפילה, בסמוך מאוד למועד האחרון להגשת התגובה מטעמי, והותרתי בפועל ללא ייצוג וללא יכולת להבטיח שעמדתי תובא במלואה בפני בית המשפט, מהווים פגיעה קשה בזכויותיי כבעל דין, כשר בממשלה, בזכויות הציבור בשמו אני פועל, ופגיעה קשה בהליך המשפטי עצמו".

לסיום כותב לוין: "רואה עצמי כמי שאינו מיוצג בהליך וכמי שעמדתו אינה מובאת כנדרש בפני בית המשפט".

יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד