כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הווטו על זייברט | פרסום ראשון

"לא ניתן להתעלם מההתפתחויות": המכתב ששיגרה 'דגל' ל'אגודה'

במכתב ששיגרה 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' היא הודיעה על הטלת ווטו על המועמד לראשות עיריית בני ברק חנוך זייברט | ח"כ אשר נפגש עם זייברט ועדכן אותו בהחלטה | מתוך המכתב: "לא ניתן להתעלם מההתפתחויות האחרונות שקרו בעיר" | גורמים במפלגות: "ניתן להגיע לפשרה"

"לא ניתן להתעלם מההתפתחויות": המכתב ששיגרה 'דגל' ל'אגודה'
חנוך זייברט צילום: פלאש 90

מפלגת 'דגל התורה' הודיעה ל'אגודת ישראל' כי היא מטילה ווטו על המועמד לראשות העיר חנוך זייברט. ל'בחדרי חרדים' נודע המפלגה הליטאית שיגרה מכתב בנושא, מה שהופך את ההחלטה לרשמית. ההודעה מגיעה ברקע המשא ומתן המתקיים בין הצדדים בנושא, וחרף ההסכם ההיסטורי בין המפלגות על רוטציה בראשות העיר.

שלשום נפגש ח"כ יעקב אשר עם זייברט, המשמש גם כמזכ"ל אגודת ישראל. בפגישה שנערכה בבני ברק השתתף גם יו"ר שלומי אמונים מאיר פרוש. 

גורמים בשני הצדדים סבורים כי ההחלטה, שמגיעה בעקבות דרישה של קהילות ליטאיות בעיר, אינה סופית ונתונה לשינוי. בימים הקרובים צפויים הצדדים להגביר את קצב המשא ומתן במטרה להגיע להבנות.

יחד עם זאת, במידה וב'דגל התורה' לא ישנו את ההחלטה, בפני אגודת ישראל יעמדו כמה אפשרויות, ביניהן גם חבירה לש"ס, מה שעשוי להותיר את 'דגל התורה' מחוץ לתמונה.

בהודעה רשמית של 'דגל התורה' נאמר כי המכתב שנשלח ע"י ח"כ יעקב אשר שמונה לרכז את המו"מ בנושא הבחירות המוניצפאליות בבני ברק, נעשה בהוראתם ובשליחותם של רבני וחכ"י דגל התורה כולה.

"להודיע על מועמד אחר"

תוכן המכתב שנשלח לאגודת ישראל מונה כמה נקודות. תחילה נכתב כי השותפות בתוך יהדות בין אגודת ישראל לדגל התורה היא טובה לתועלת העיר ולצביונה ובכוונת דגל התורה להמשיך איתה הלאה.

עוד נכתב כי כעת התפקיד של ראשות העיר מיועד לאגודת ישראל. וכאן עוברים בדגל להבהיר כי "לא ניתן להתעלם מההתפתחויות האחרונות שקרו בעיר" כשכוונת 'דגל' היא ברורה - המועמדות של אוריאל בוסו והחשש שתומכים של דגל התורה יצביעו לו.

עוד נכתב כי ההחלטה היא על דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל ועל כן בדגל קוראים לאגודה להודיע על מועמד אחר. המכתב נשלח לשר מאיר פרוש, לחנוך זייברט, ועליו חתום ח"כ יעקב אשר. העתקים נשלחו לשר גולדקנופף וליו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני.

ב'דגל התורה' מבהירים כי במסגרת ההסכם ההיסטורי, למפלגה קיימת הזכות להטיל ווטו על מועמד 'אגודת ישראל'. יחד עם זאת, באגודת ישראל דוחים את הטענות כי זייברט עשוי לפגוע בקהילות הליטאיות.

בשני הצדדים מבינים כי פיצול ב'יהדות התורה' עשוי לאפשר לראשונה למועמד ש"ס אוריאל בוסו לזכות בראשות העיר ולכן הערכה כי בסופו של דבר הצדדים יגיעו פשרה.

בחירות מוניציפליות 2023 חנוך זייברט דגל התורה בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד