כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"התרשמתי עמוקות"

ראש הממשלה ביקר בכבאות והורה לבחון פתרון למעמדם של לוחמי האש

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בקריה הלאומית לכבאות והצלה לישראל: ואמר "התרשמתי עמוקות - אני רואה כאן מהפך גדול" | ראש הממשלה הורה לבחון פתרון למעמדם של לוחמי האש 

ראש הממשלה ביקר בכבאות והורה לבחון פתרון למעמדם של לוחמי האש
ביקור רה"מ בקריה הלאומית לכבאות והצלה צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (רביעי) בקריה הלאומית לכבאות והצלה לישראל בראשון לציון, המציין עשור להקמתו כגוף חירום לאומי. בפתח ביקורו, קיבל ראש הממשלה סקירה מהנציב, רב טפסר אייל כספי, על מוכנות המערך לתרחישי איום מרכזיים בעשור הקרוב, בדגש על שריפות ענק ושיטפונות, ריבוי ימי הקיצון והשלכות משבר האקלים על אזרחי ישראל.

ראש הממשלה הנחה את מנכ״ל משרדו, בשיתוף ראש המל"ל, לבחון מתן פתרון למעמדם של לוחמי האש ועל האפשרות להכיר במערך כגוף ביטחוני. כמו כן, ראש הממשלה נפגש עם סגל הפיקוד הבכיר בכבאות, ביקר במרכז השליטה הארצי וצפה בתצוגת אמצעים ויכולות מבצעיות בשימוש יחידות העילית במערך.

בהמשך , לראש הממשלה הטלות מבצעיות של מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד", המהווה מכפיל כוח, וחילוץ מוסק של יחידת העילית "להבה" המתמחה בחילוץ לכודים. נצ"מ ברנר, סגן המערך האווירי של משטרת ישראל, העניק לרה״מ ספר שנכתב לזכרו של אלעד ריבן, צופה האש שעל שמו נקראת טייסת הכיבוי אותה הקים רה״מ לאחר אסון הכרמל. הספר מכיל הקדשה אישית מצביה ריבן, אמו של אלעד ז״ל, בה היא מביעה את הערכתה הרבה לרה"מ ורעייתו על כך שבזכותם קמה טייסת הכיבוי על שם בנה, ובכך אפשרו לו להגשים חלום לאחר מותו - להיות טייס וכבאי.

בנוסף, ראש הממשלה קיים שיח עם משרתי מערך כבאות והצלה, קצינים וקצינות, לוחמים וצופי אש, משרתי שירות לאומי ומתנדבים המייצגים את הפסיפס האנושי המגוון של המערך.

בסוף ביקורו, הניח ראש הממשלה נתניהו זר זיכרון באנדרטה המרכזית לזכרם של 94 לוחמי האש, חללי מערך כבאות והצלה לישראל שנפלו במסגרת מילוי תפקידם ואמר: ״אני בהחלט התרשמתי עמוקות. אני רואה כאן מהפך גדול לעומת מערך כיבוי האש כפי שאני זוכר אותו כשקיבלנו אותו ב-2009, זה מערך אחר. גם מבחינת היכולות שלו, ההתארגנות שלו והטכנולוגיה.

מה שקבוע זה שיש פה רוח - רוח פנטסטית של התנדבות, של מחויבות למשימה הקדושה הזו מצד כל חלקי הציבור הישראלי שנמצאים פה, זה דבר מאוד מעודד, אני חושב שזה גם סימן דרך להמשך. תודה רבה לכם״.

בנימין נתניהו כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד