כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חילוקי דעות

מגעים קדחתניים לקראת ההצבעה על חידוש המנדט בלבנון

‏בשעות אלה מתקיימים מגעים לקראת ההצבעה על חידוש המנדט של כוח האו"ם בדרום לבנון. ההצבעה שהייתה אמורה להתקיים כבר בשעות אלה נדחתה בגלל חילוקי דעות סביב הסעיף הקשור לחופש הפעולה ועצמאותו של כוח יוניפי"ל

מגעים קדחתניים לקראת ההצבעה על חידוש המנדט בלבנון
חיילי האו"ם בצפון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סוגיית הצבת האוהל של חיזבאללה מעבר לקו הכחול צפויה להיות מוזכרת בכתב המנדט המחודש של כוח יוניפי"ל של האו"ם ולהיות מוגדרת כמעין הפרה. יש עדיין וויכוח סביב הניסוח

‏בשעות אלה מגעים קדחתניים במועצת הביטחון לקראת ההצבעה על חידוש המנדט של כוח האו"ם בדרום לבנון, כפי שקורה כל שנה בסוף חודש אוגוסט. ההצבעה שהייתה אמורה להתקיים כבר בשעות אלה נדחתה בגלל חילוקי דעות סביב הסעיף הקשור לחופש הפעולה ועצמאותו של כוח יוניפי"ל, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, הצד הלבנוני בתמיכת צרפת דוחף לניסוח שיתנה את חופש הפעולה של הכוח בתיאום עם גורם לבנוני כזה או אחר (צבא לבנון, ממשלת לבנון). בישראל מנסים עם חברות אחרות במועצת הביטחון להשפיע על הניסוח.

כזכור, בשנה שעברה היה כעס גדול על הממשל בביירות שהמנדט כביכול התיר חופש פעולה גדול יותר ליוניפי"ל כולל מצד חיזבאללה ולכן יש התעקשות מצדם לתקן. בנוסף סוגיית המכולות של הארגון הסביבתי ירוק ללא גבולות שהפכו למוצבים של חיזבאללה על הקו הכחול גם כן צפויה להיות מוזכרת בכתב המנדט המחודש, אך מבלי להזכיר את הארגון הסביבתי ובטח שלא חיזבאללה.

בחיזבאללה עוקבים מקרוב אחר הסוגיה, נסראללה התייחס בנאום שלו השבוע באריכות לנושא והוא מנסה דרך ממשלת לבנון להחליש עוד יותר את כוחו של יוניפי"ל.

נסראללה לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד