כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בדיקת שוק הרכב העולמי

ארגון הצרכנות העולמי בדק בסין את מידת שביעות הרצון מהמכונית החשמלית

הסינים כבר צברו לא מעט ניסיון עם המכוניות שיוצרו על אדמתם. לכן כל מידע שיוצא מסין אודות האמינות של הרכבים ואודות שביעות הרצון של הלקוחות הוא כמובן מידע חשוב. מניתוח הדירוג עצמו עולה שהמותג הסיני שממנו הכי מרוצים הוא ZEEKR של קבוצת ג'ילי

ארגון הצרכנות העולמי בדק בסין את מידת שביעות הרצון מהמכונית החשמלית
זהו זיקר X - הרכב החשמלי שרבים מבעליו בסין מאד מרוצים ממנו. בקרוב יחל השיווק גם בישראל צילום: ZEEKER

המכוניות החשמליות הסיניות הולכות ומשתלטות על שוק הרכב הישראלי, אבל הרבה מידע אודותיהן עדיין אין, כי מדובר במוצרים חדשים יחסית. במקרים כאלה אין חכמים כבעלי הניסיון. בניגוד לישראלים שהם יחסית חדשים בעולם של הרכב הסיני, הסינים כבר צברו לא מעט ניסיון עם המכוניות שיוצרו על אדמתם. לכן כל מידע שיוצא מסין אודות האמינות של הרכבים ואודות שביעות הרצון של הלקוחות הוא כמובן מידע חשוב - וכאשר מדובר בגופי צרכנות לא תלויים שלא עובדים מטעם יצרני הרכב אז אדרבא, מדובר במידע חשוב במיוחד.

כך, חברת JD POWER אשר עוסקת בבדיקת שוק הרכב העולמי במספר שווקים גדולים בעולם כולל ארה"ב מפרסמת את הממצאים שערכה בקרב מעל 5,000 לקוחות בסין במטרה לבדוק את שביעות הרצון שלהם מהמכונית. הסקר הזה מתייחס לשלושה היבטים שנוגעים לחוויית הבעלות של הסינים על רכבי NEV, כלומר רכבים סינים ירוקים (פלאג אין הייבריד או חשמלי). הפרמטרים הם חוויית רכישה, חוויית שימוש וחוויית שירות והציון הממוצע, כך לפי JD POWER, נמצא במגמה של ירידה. לפי הממצאים בשנה שעברה הציון הממוצע היה 795 נקודות, השנה הדירוג הממוצע הוא 768 נקודות.

מניתוח הדירוג עצמו עולה שהמותג הסיני שממנו הכי מרוצים הוא ZEEKR של קבוצת ג'ילי. המכוניות של ZEEKR עדיין לא נמכרות בארץ אבל הן ישווקו בעתיד בישראל. ZEEKR קיבלה 792 נקודות. את המקום השני לוקח מותג ששמו הוא "דיפאל" שלא משווק בישראל, עם 791 נקודות. במקום שלישי נמצאת ניאו שגם בדרכה לישראל עם 789 נקודות. את המקום הרביעי לוקחת LI AUTO עם 785 נקודות. ,

ובמקום החמישי נמצאת אקספנג, שתיובא לישראל בעתיד על ידי קבוצת קרסו עם 874 נקודות. במקום השישי נמצאת ג'יאומטרי עם 783 נקודות (ג'יאומטרי מיובאת לישראל וכאן שמה הוא ג'ילי ג'יאומטרי) ובמקום השביעי עוד יצרן שניתן למצוא בישראל: ליפמוטור, שקיבלה 782 נקודות.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד