כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
13,500 רכבים לא יוצרו

מה הפיל את טויוטה וכמה זה עלה? התשובה מבהילה

כל מפעלי טויוטה ביפן, עצרו את עבודתם בגלל שלא יכלו עוד להזמין חלקים כדי לייצר מכוניות חדשות. לפי פרסומים בעולם, הנזק אשר נובע מהשבתה של יום אחד בלבד של מפעלי טויוטה ביפן נאמד ב-356 מיליון דולר

מה הפיל את טויוטה וכמה זה עלה? התשובה מבהילה
מפעלי טויוטה חזרו לעבודה לסגור פער של עשרות אלפי מכוניות שלא יוצרו בשל ההשבתה צילום: טיוטה

לפני יומיים כל מפעלי טויוטה ביפן הפסיקו לעבוד וכעת מתגלה הסיבה: לפי פרסומים בעולם, הבעיה טמונה בעדכון ממוחשב של מערכת ההזמנות של היצרנית.

כזכור, ביום שלישי האחרון עצרו כל מפעלי טויוטה ביפן, 14 במספר, את עבודתם בגלל שלא יכלו עוד להזמין חלקים כדי לייצר מכוניות חדשות. טויוטה התגברה על הבעיה אחרי יום אחד, אבל לפי פרסומים בעולם, הנזק אשר נובע מהשבתה של יום אחד בלבד של מפעלי טויוטה ביפן נאמד ב-356 מיליון דולר. לפי אותם פרסומים, הפסקת היצור "עלתה" לטויוטה ב-13,500 רכבים שלא יוצרו ולכן טויוטה מיהרה להגדיל את כושר היצור שלה אחרי שהמפעלים נפתחו מחדש.

נזכיר שהמצב שנגרם בטויוטה נבע מחוסר יכולת של היצרנית להזמין חלקי חילוף עבור המכוניות החדשות שהיא מייצרת ומתברר שב-24 שעות היצרנית כבר גומרת את מלאי החלפים שברשותה. אבל כיצד זה יתכן? איך יצרנית כל כך גדולה לא מחזיקה חלקי חילוף?

התשובה היא מה שטויוטה מכנה "קאנבאן" שהיא שיטת ייצור שמסתמכת על שרשרת אספקה "רזה" כלומר היצרנית מחזיקה במלאי רק את החלקים שהיא צריכה כדי לייצר רכבים באופן מיידי. כך היא נמנעת מהצורך להחזיק מחסני ענק עם חלקים, פועלים שיטפלו בחלקי החילוף ואת כל השרשרת הלוגיסטית שכרוכה בכך מכיוון שהחלפים פשוט מגיעים מהספקים השונים ומורכבים מיד. אבל כפי שראינו השבוע, לשרשרת הזאת יש גם חסרונות.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד