ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
בצל המגעים לנורמליזציה

הרשות הפלסטינית העבירה לסעודיה הצעות לוויתורים ישראליים

הרשות הפלסטינית העבירה לידי הסעודים רשימה של הצעות לוויתורים כלפי הפלסטינים ביהודה ושמרון ובירושלים. בין הבקשות הפלסטיניות: העברת חלקים משטחי C ביו"ש לשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית

הרשות הפלסטינית העבירה לסעודיה הצעות לוויתורים ישראליים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הרשות הפלסטינית העבירה לידי הסעודים רשימה של הצעות לוויתורים כלפי הפלסטינים ביהודה ושמרון ובירושלים שאותם הממלכה יכולה לבקש מישראל בתמורה להסכם נורמליזציה - כך דווח ב'וואלה'.

בין הבקשות הפלסטיניות: העברת חלקים משטחי C ביו"ש לשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית, פתיחת קונסוליה אמריקנית בירושלים וחידוש המו"מ עם ישראל על הקמת מדינה פלסטינית.

נראה כי בניגוד לימי חתימת אברהם אז הפלסטינים יצאו וגינו בחריפות את המדינות שחתמו על הסכם נורמליזציה עם ישראל, הפעם הם בוחרים בדרך אחרת ומנסים להביא הישגים בצל האפשרות שתהיה פריצה ביחסים עם סעודיה.

סגנו של יו"ר הרשות עבאס השר חוסיין אל-שייח' הוא הגורם בהנהגה הפלסטינית שמוביל את המגעים עם הסעודים בנושא ומקיים שיחות עם היועץ לביטחון לאומי הסעודי מוסעד אל-איבן.

המסמך הפלסטיני כלל גם בקשה לחידוש הסיוע הכלכלי הסעודי לרשות הפלסטינית אותו הפסיקו הסעודים לפני כמה שנים. בארה"ב מודעים לה=מסמך שהעבירו הפלסטינים לידי הסעודים.

סעודיה חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד