ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הפאנץ' של בוסו

לייבל'ה: ההבדלים בין המודעות על בעלזא וש"ס

והשבוע בלייבל'ה: החתונה הגדולה של עורך 'בקהילה', מי מייצג את דרעי בתביעה נגד העיתונאי גור מגידו? ראש העיר שחיכה לרב 40 דקות, ומה ראשי התיבות של השם 'בוסו'. | לייבל'ה במהדורה עמוסה של חודש אלול לא שגרתי בכלל. וגם: המכשיר החדש של המשבקי"ם

לייבל'ה: ההבדלים בין המודעות על בעלזא וש"ס
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא זוכר כבר שנים רבות שבוע כה עמוס של חודש אלול, חודש שבו הספרדים כבר אומרים סליחות מתחילת החודש והאשכנזים מתחילים רק בעוד שבוע במוצאי שבת. 

לייבל'ה מקפיד בחודש אלול לא לסכסך בין אנשים ובפרט לא בין דרעי למשפחת נתניהו, אבל מעיון בתביעת הדיבה שהגיש יו"ר ש"ס אריה דרעי נגד כתב דה-מרקר העיתונאי גור מגידו עולה, כי עורך הדין שמייצג את דרעי הוא לא אחר מעורך הדין שניצח פעמים רבות את יאיר נתניהו, הבן של, שמפסיד פעם אחר פעם.

חשיפת השבוע, בצל הבחירות לראשות המקומיות שאיש לא יודע מה יהיה בהן: לייבל'ה ראה ראש עיר במגזר החרדי ממתין כמעט 40 דקות לרב מוכר במרכז הארץ, ראש העיר המתין מחוץ לדרשה של הרב שנערכה בבית כנסת במרכז הארץ. לאחר מכן, נצפו ראש העיר והרב משוחחים מספר דקות כשברקע נשמע נושא השתתפות בסליחות שבוטלו.

השבוע נערכה חתונת ענק במגזר לעיתונאי שלמה קוק עורך 'בקהילה' שנישא בשעה טובה ומוצלחת לבחירת ליבו. בחתונה ראה לייבל'ה באמת כל המי ומי שהגיעו לשמוח בשמחה. 

לייבל'ה ראה את שגריר קזחסטן בישראל נרגש עד למאוד יחד עם ממלא מקום רבה של בני ברק וחבר המועצת של הרבות הגרא"ש וייס לצד הדובר קובי אלתר. 

בהמשך ראה לייבל'ה את שר החוץ אלי כהן בכיר 'הליכוד' שהוא וקוק חברים משכבר הימים בשולחן אחד בשיחה צפופה עם העיתונאי אבי רבינא. 

מי שעוד נצפה בחתונה היה יו"ר ועדת הבריאות וכמעט השר במקום ארבל אוריאל בוסו תושב רחוב סוקולוב בואכה סמטת אז"ר. בוסו הבטיח למשתתפים כי הוא יעשה הכול כמובן בבני ברק. מי ששימח את הציבור היה המפיק עוזר דרוק שאמר לבוסו כי לפי ההודעות לעיתונות נראה שראשי תיבות 'בוסו' זה בא, ואומר סליחות, והולך". בוסו השיב כי לא מדובר רק בסליחות ולאור העכברים התושבים אומרים לו: "המציא לנו מחילה בשעת הנעילה".  

בשיא הריקודים בשמחה נראה מעגל של כל המועמדים והרבנים הראשיים בעבר ובהווה: הראש"ל הגר"י יוסף, הגר"ד לאו, הגאון רבי מיכה הלוי, הגאון רבי יהודה דרעי, וכמובן אבי החתן, הפוסק הגרב"צ הכהן קוק שגם בו דיברו נכבדות אם ייאות ליטול על עצמו את התפקיד בבוא היום. 

בקומת החניון ב'דימול פלטינום' ראה לייבל'ה את ח"כ צבי סוכות מתקבל בחמימות רבה על ידי הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו ואביו הגרי"מ לאו יחד עם הנגיד הרבני ר' בנימין ברבר מבורו פארק שהגיע לשמחה. 

כאן נראה האב הפוסק הגרב"צ הכהן קוק מסדר הקידושין מציג את הטבעת לחתן ולעדים הרב משה פרקוביץ ששימש כבורר בסכסוך פוניבז' והרב גוטרמן מ'שובו'. בקריאת הכתובה כובד חבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי אליעזר שמחה וייס. בברכות כובדו: הדיין הגר"א שרמן, ראש ישיבת מאור חיים הגר"י שטרית, ראב״ד תל אביב הגר"ז כהן, אבי הכלה הגר"מ סויסה ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

בפאתי החופה ראה לייבל'ה את המו"ל של 'בקהילה' הרב אריה לייב פפר, יחד עם הסופר הוותיק במגזר החרדי בעל הטור הסוגר של החדשות הרב צבי יעקובזון בסוד שיח מתמשך. 

את מוטי בבצ'יק הרמ"ט של השר גולדקנופף שהגיע להתברך אצל גדולי ישראל, מסורת זו מסורת, לייבל'ה ראה את מוטי במערת המכפלה מדליק נר לישועה. 

אפרופו חסידות גור, לייבל'ה ראה חסיד לפני רבו בשמחת החתונה בחצר החסידות, אלעזר גורדון היועץ החרדי של חה"כ סולומון עומד ביראת כבוד סמוך לאדמו"ר מגור.

לייבל'ה נתקל הבוקר בשתי סוגי מודעות שמודות לצמד דרעי אייכלר על כניסת תלמודי תורה של חסידות בעלזא לרשת בני יוסף של ש"ס. מודעה אחת שהתפרסמה בביטאון 'המחנה החרדי' של חסידות בעלזא הודתה לח"כ אייכלר וליו"ר ש"ס דרעי ולשר ביטון, ובמקביל מודעה אחרת שפורסמה בעיתון 'הדרך' של ש"ס הודתה תחילה לדרעי, ורק לאחר מכן לאייכלר ולשר ביטון. האם ב'הדרך' שינו את הנוסח, או שבבעלזא שינו את הסדר לטובת דרעי השותף החדש?

את ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין לייבל'ה ראה בשבוע שעבר עם המשפיע רבי מיילך בידרמן בריקוד סוער בשבע ברכות. 

מי שנצפה השבוע שוטף את רכבו של הרבי מבאיאן כאחד האדם הוא הגבאי המסור ר' מרדכי דוד שנייד שלא חס על כבודו ונתן עבודה של ניקיון יסודי לכבודו של הרבי. 

אפרופו גבאים ומשבק"ים לייבל'ה נחשף השבוע למכשיר החדש של המשבקי"ם של גדולי ישראל והוא הסמארטפון הקטן שנפתח לשניים z flip מה שמקל להוציא מהכיס ולהביט בהודעה שמופיעה על המסך, לייבל'ה גילה כי זה הטרנד בקרב הנכדים של גדולי ישראל והגבאים. לייבל'ה שוקל להתחדש אף הוא במכשיר כזה מבית 'נתיב מובייל' החברה הראשונה והמובילה בתחום כשרות המכשירים במגזר. 

חתונה גדולה ונוספת התקיימה השבוע לבנו של איש העסקים ר' ישראל מרדכי צישנסקי יו"ר רפואה ושמחה החתונה התקיימה באולמי נוף ירושלים בהשתתפות המונים שהגיעו לאחל מזל טוב. 

באותו ערב חתונת ה'הויז בחור' של ויז'ניץ - מה שמכונה ה'הויז בחור' האגדי של החסידות יוסף שמעון שכטר שרקד עם כל המשבקי"ם וההויז בוחרים בהווה ובעבר עד השעות הקטנות של הלילה. לגלריה רחבה תוכלו לראות בקישור כאן. 

חתן פרס ישראל פרופ' אמנון שעשוע המשמש כנשיא ומנכ״ל חברת 'מובילאיי' את חתן אות הנשיא ויו״ר ׳למענכם׳ הרב יוסי ערבליך וצוות הארגון. פרופ' שעשוע הציג בפניהם את פעילות החברה המונה כ-3,500 עובדים בישראל ואת המוצרים הטכנולוגיים בתחום הבינה המלאכותית בהם עתיד לעסוק הכנס השנתי של 'למענכם'. הועידה השנתית של ״למענכם״ תתקיים בעוד כחודשיים בשיתוף עם 'מכון ויצמן', בהשתתפות נציגים מחברות ההייטק המובילות בעולם, ביניהם פרופ' שעשוע שיטול חלק בפאנל ברב-שיח.

את העיתונאי יוסי שטארק מ JDN ראה לייבל'ה השבוע במעונו של הפוסק הגאון רבי עמרם פריד בבני ברק מתברך בחביבות לאחר ששמע דיון הלכתי ארוך שעוד ידובר בו רבות. 

בשעה 2:00 בלילה במירון ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ שניצל את פגרת הכנסת ללוות את המסע ההיסטורי של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג בארץ מטעם 'טיפ הפקות', בוידאו נראה חיים מסביר לאדמו"ר על בית האכסניא במירון. 

מאז שלייבל'ה עמד על דעתו הוא זוכר שהעיר אשדוד היא מקום של אחדות חוצת עדות ומפלגות. השבוע זכה לייבל'ה לחזות בכך במו עיניו, בשמחת שבע ברכות לבנו של איש העסקים הגוראי, יעקב מלבסקי. שם לכד את סגן השר יעקב טסלר, ויועצו ח"מ העיר שמואל שוק כשהם מתברכים בחמימות מהאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא, מגדולי הרבנים הספרדים בעיר אשדוד.

בהמשך ראה לייבל'ה גם את הנציג של גור באשדוד וסגן ראש העיר, יחיאל וינגרטן הידוע עוד מימיו כמשב"ק בשטיבל בסמטת משה יוס'ל בבני ברק, כשהוא זוכה לברכה וטפיחת שכם חמה מהרב אבוחצירא. אכן האמת והשלום אהבו.

ומכאן לחדשות מחו"ל: את יו"ר 'יד שרה' אורי לופוליאנסקי ראה לייבל'ה היום בשווייץ במלון קרסטה המקומי עולה לתורה ביום חמישי בדבקות מיוחדת. 

בעקבות תקרית נחיתת החרום בסעודיה, צייץ יועץ התיירות דודי רובינשטיין כי הוא מקווה שבקרוב יבוא השלום וייפתח קו ישיר בין ג'דה לנתב"ג, בתגובה ענה לו הבלוגר הסעודי, מוחמד סעוד: "דודי תכין את תוכניות הבוטיק שלך לסעודיה. עוד מעט יהיה השלום תהיה מוכן בוטיק בוטיק בוטיק". לייבל'ה בתגובה: אינשאללה.

בחתונה יוקרתית שהתקיימה השבוע בלונג איילנד בארה"ב לייבל'ה ראה את אמן הרגש דניאל אלישע שהגיע במיוחד מישראל להופיע בחופה לצד הקלידן מנדי הרשקוביץ מארה"ב בהמשך הופיע גם גדול הזמר החסידי ליפא שמלצר. 

ובחתונה אחרת שהתקיימה בויליאמסבורג לבת האדמו"ר מלאשנץ ראה לייבל'ה את הנגיד הצעיר אברומי זופניק מתברך בחמימות מהאדמו"ר שאיתו הוא מתפלל כל יום שחרית בשעה 12:00 בצהריים. 

חבר בית המחוקקים במחוז רוקלנד אהרון וידר מניח תפילין לאזרח מקומי יהודי.

לייבל'ה פגש בליל רביעי לפנות בוקר את הרב פנחס פאמפ בשדה התעופה בן גוריון כשהוא נפרד לשלום מהדובר המיתולוגי מתס קורמן לקראת דינוב ראש השנה בפולין בסמוך לציון ה'בני יששכר'.

באנטוורפן שבבלגיה, לייבל'ה ראה את המפיק המפורסם מאירופה, ארי פרקש, כשהוא מסיים את הפינישים האחרונים לקראת האירוע הגדול ביותר שידעה הקהילה המקומית, סעודת מצווה לכ-600 חסידי בעלזא, לאחר הכנסת ספר תורה בראשות נכדו הגדול של הרבי - הרה"ג רבי שלום רוקח.

האירוע המרכזי של החורף, המסתמן כעת הוא הילולת ה'באבא סאלי' לרגל 40 שנה להסתלקותו. בעקבות כך, נערכה כבר השבוע פגישה ראשונית במשטרת נתיבות- בהשתתפות שר הדתות מיכאל מלכיאלי, מנכ"ל המשרד יהודה אבידן, רה"ע יחיאל זוהר, ממ"ז דרום, מ"מ רה"ע יעקב מעלימי ועוד.

ראש ישיבת 'חיי עולם' בבית שמש מבית רשת 'נצח', הגאון רבי עקיבא המניק, הידוע גם כבעל מנגן גדול, נצפה מכניס את בחורי הישיבה לאווירת הימים הנוראים.

יו"ר 'דגל התורה' בבית שמש ישראל סילברסטיין יחד עם מנכ"ל רשת הגנים של אגודת ישראל, ישראל גולומב נראו משוחחים במעמד חנוכת הבית לגן החדש ברמה ה' בבית שמש. 

במהלך ביקורו של מנכ"ל כללית אצל גדולי ישראל להתברך לקראת תחילת השנה, נראה יועץ התקשורת שלמה וייזר מתברך בחמימות על ידי ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטיינמן. 

המועצה הדתית בעיר ביתר עילית שבראשות היו"ר נח צדוק נחנכה השבוע. במעמד ה'לחיים' השתתפו המרא דאתרא הרב תופיק, ראב"ד קהילות הרב מעלם, ר"י ישיבת נזר התלמוד הרב יעקב כהן, חבר בי"ד הרב שלמה עמר, ראש העיר ביתר מאיר רובנשטיין ומ"מ ראש העיר יהודה עוביידי.

לפינת המזל טובים 

שר החוץ אלי כהן, ח"כים, רה"ע לוד יאיר רביבו, רבנים ועיתונאים נצפו בשמחת הבר מצווה של מנדי ריזל, בנו של איש התקשורת שלמה ריזל מ'קול חי' ו'כפר חב"ד'. בתמונה: כהן וריזל עם העורך הראשי של כפר חב"ד הרב אהרון-דב הלפרין.

כאן המקום גם לאחל מזל טוב למנכ"ל מוסדות באיאן בנימין הרשלר לרגל נישואי בתו השבוע. ללייבל'ה לא היה לא מספיק זמן לקרוא את כל הברכות של העיצובים מכל המוסדות והארגונים ותתי הארגונים של החסידות הגדולה.

לייבל'ה גם חושף תמונה בלעדית של השבע ברכות שערך הנגיד ממונסי יונתן בלייער אמש בפנטהאוז ביתו בתנובה בירושלים בהשתתפות האדמו"ר, שאמש מיד אחרי השבע ברכות לאחר חצות הלילה הרבי נכנס לטבילה ראשונה במקומה החדש של החסידות בקלויז הענק. 

ברכת מזל טוב לעסקן לבית צאנז יוסף יצחק יעקובוביץ דובר החסידות הנמרץ וחבר המועצה הבא של החסידות בעירייה, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעה טובה. לייבל'ה שהגיע לחוצות קריה בצאנז ראה בחוץ את נציג אגודת ישראל בחיפה אברמי שטרן, העסקן לבית בעלזא שיעלה וינברגר ואיש התקשורת הבכיר יצחק פלדמן. 

ברכת מזל טוב לאריה זיסמן עורך ב'יתד נאמן' לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לחיים פסל עורך 'מרכז העניינים' לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע בנתיבות, לייבל'ה ראה את הגר"א לוי חבר המועצת של 'דגל' וראש ישיבת 'שכר שכיר' בשמחה.

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית בני ברק שלמה קוסטליץ לרגל שמחת נישואי בן זקוניו השבוע. לשמחה הגיעו אדמו"רים רבנים אישי ציבור וקהל רב. 

ברכת מזל טוב יו"ר 'אפיקים' נועם2 הרב אפרים שמואל לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה ב'מיני ישראל' שם ראה את האדמו"ר רבי שלמה בוסו נושא דברים בשמחת בר המצווה. 

ברכת מזל טוב שמוליק וולף מנאמני בית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה, הבוקר על וולף לתורה בבית שר התורה ברשב"ם, וזכה למי שבירך ליולדת במניין של הגרי"ש קנייבסקי. 

ברכת מזל טוב לשמואל שטיינר משב"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. 

ולסיום, שמחה גדולה בבעלזא: מזל טוב לבחור החשוב חיים פונפדר מאשדוד לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה, עם בת משפ' קניגסברג מחסידות פיטסבורג באשדוד. 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד