כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עברו האפל נחשף

דרישה מסגן ראש הממשלה חובב היטלר להתפטר מתפקידו

‏בגרמניה קוראים להתפטרות סגן ראש ממשלת בוואריה לאחר שהתגלה כי בצעירותו הוא לגלג על קרבנות השואה. עיתונאי הבילד, מפרסם בעיתון הנפוץ במדינה את הדרישה להתפטרותו 

הפרלמנט הגרמני
הפרלמנט הגרמני צילום: בחדרי חרדים

עיתונאי הבילד פיליפ פיאטוב, (יהודי גרמני ממוצא רוסי) מפרסם, בעיתון הנפוץ בגרמניה, דרישה להתפטרות סגן ראש ממשלת בוואריה שהמסתבך בימים האחרונים עם גילויים מעברו האנטישמי. וכך כותב הבילד.

‏"עבור פוליטיקאי, זה לא משנה אם עשית טעויות כאדם צעיר. מה שחשוב זה איך אתה מתמודד עם הטעויות האלה כאדם בוגר, במיוחד כשר וסגן ראש ממשלה. אייונגר חייב להגיב על ההאשמות הללו. מדוע נשא עמו את העלון של אושוויץ? מדוע הפיצו? האם הוא מצא את העלון שאומרים שאחיו כתב מגעיל ולא אנושי?".

ב-X אייוונגר טען כי "ההאשמות הן "קמפיין השמצה. מול מצלמות טלוויזיה הוא הסביר כי הוא לא היה אנטישמי מאז בגרותו, בעשורים האחרונים. מה זה אומר? שהוא היה אנטישמי בצעירותו אבל לא ממש זוכר את זה? בנוסף: אייונגר לא שמע מילה של חרטה. הוא לא מודה בטעות, הוא לא מתנצל. אין הסבר ותובנה", נכתב בבילד הגרמני.

"הוא לא מסביר, והוא לא מתנצל. מי שמודה שהיה אנטישמי כאדם צעיר, לא יכול לטעון שמדובר היה במעשה קונדס. לא כך צריך להתנהג שר, סגן ראש ממשלה. התירוצים שלו מבהירים: הוא לא ראוי לתפקידו", מסכם פיאטוב.

העיתונאי דב גילהר מתאגיד השידור הציבורי כאן חדשות, מדווח כי העדויות מתקופת התיכון נגד סגן ראש ממשלת בוואריה, הוברט אייוונגר, ממשיכות להיאסף: ה"Süddeutsche Zeitung" דיווח, כי כי חברה לכיתה של איוונגר סיפרה כי היה נוהג לשאת עמו בתיק בית הספר את "מיין קאמפף" של היטלר. לדבריה של העדה אף נתן לה להחזיק את הספר בידה.

הוברט אייוונגר עצמו צייץ הלילה: "זה נהיה יותר ויותר אבסורד. אדם אחר טוען שהיה לי מיין קאמפף בתיק בית הספר. מי בא עם כאלה שטויות!?".

לפני כמה ימים נחשף שאייוונגר נהג להצדיע במועל יד בתיכון. בתוכנית "Report Munich", של הערוץ הציבורי הבווארי, חברו לשעבר לכיתה מריו באואר טען: "הוא נכנס מדי פעם לכיתה וביצע את ההצדעה להיטלר. הוא גם חיקה את נאומי היטלר לעתים קרובות מאוד".

חבר נוסף לכיתה (שביקש להישאר בעילום שם) אמר כי לאחר טיול בית ספר לאתר מחנה ריכוז, אייוואנגר "עשה בדיחה על יהודים שזכורה לי כדוחה מאוד". האם פרץ הסיפורים מן התיכון קשור לבחירות המתקרבות בעוד שישה שבועות? חבר אחר לכיתה של האחים, טען כי מדובר בקמפיין ממוקד לפגיעה בסגן ראש ממשלת בוואריה. לפי המגזין "פוקוס", מורה לשעבר של אייוונגר שחשפה את פרשת העלונים אמרה: "הגיע הזמן שנפיל את הגרב החומה הזו".

אייוונגר עומד בראש מפלגה מקומית בשם "הבוחרים החופשיים", שעוד לא ברור אם ניזוקה מן הפרשה בדעת הקהל. בבוואריה ממתינים שראש ממשלת מדינת המחוז מרקוס זודר יחליט מה הוא עושה בסגנו ערב הבחירות, והאם הוא נענה לדרישה להדיחו, שהרי יזדקק לו להקמת קואליציה לאחריהן.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הדי תחקיר ה'זודוייטשה צייטונג' נגד סגן ראש ממשלת בוואריה ושר הכלכלה שלה הוברט אייוונגר אינם שוככים, נהפוך הוא: תלמידים מן התיכון בו למד נחשפים ומעידים על מנהגיו להצדיע במועל יד ולחקות את נאומיו של אדולף היטלר.

התחקיר עצמו התמקד ב"עלון אושוויץ" שהפיץ אייוונדר בתיכון, המבטיח ל"אוייבי המולדת" חופשה במחנה ההשמדה אושוויץ, מסע דרך ארובות הקרמטוריום, ירי בעורף וקבורה בקבר אחים.

אחיו הבכור של הוברט, הלמוט, לקח בימים האחרונים אחריות על כתיבת העלון. השניים למדו יחד לפני 35 שנה בכיתה י"א בעיירה בווארית המרוחקת 100 ק"מ ממינכן, ולטענת האח הבכור חיבר אותו כנגד הנהלת בית הספר שהחליטה להשאיר אותו כיתה.

הוברט הפוליטיקאי נתפס אז כשבתיקו מספר עלונים (לדבריו אחד או יותר) וזכה לסנקציות מצד הנהלת בית הספר, כפי שתועד בתיקו האישי.

גרמניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד