כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפחתת המס

הדלק יתייקר היום בלילה - כמה נשלם?

למרות הקפיצה בשער הדולר ועלייה במחיר הדלקים שהיו אמורים להביא להתייקרות הדלק בשיעור של כ-20 אגורות לליטר, שר האוצר חתם על צו הפחתת המס והוא יעלה רק ב-8 אגורות

הדלק יתייקר היום בלילה - כמה נשלם?
מילוי דלק. אילוסטרציה צילום: unsplash

במשרד האוצר החליטו על הגדלת הסבסוד על הדלק ושר האוצר חתם על צווים להפחתת המס על בנזין החל מספטמבר, כך שמחירו של ליטר יעמוד על 6.94 שקל.

מחיר הדלק בישראל עומד כיום על 6.86 שקל לליטר. המחיר יעלה היום בלילה (חמישי) רק ב-8 אגורות לליטר, למרות הקפיצה בשער הדולר ועלייה במחיר הדלקים בסוף החודש שעבר, שהיו אמורים להביא להתייקרות גדולה יותר בשיעור של כ-20 אגורות לליטר.

מחיר הדלק בתחנות מושפע משני גורמים בעיקר. משער הדולר וממחירי הדלק אותו משלמות מדינות באזור הים התיכון. בחודשים האחרונים שני המדדים הללו נמצאים בעלייה. מחיר הדלק עולה בשל סיבות כלל עולמיות. אם מחיר הדלק בחודש ינואר השנה עמד על 2.07 שקל לליטר, הרי שמחיר הדלק בחודש אוגוסט זינק ל־2.86 שקל לליטר, ובחודש הבא המחיר צפוי להיות סביב 3 שקל לליטר.

בנוסף לכך השקל, נחלש אל מול הדולר. מתחילת השנה המגמה השלטת היא של התחזקות בדולר. הוא התחזק מול השקל ב-6%. בשווקים הבינלאומיים ניתן לראות כי לפי המדד שעוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של הכלכלות הגדולות בעולם ובהם היורו, הין והליש"ט – ירד ב-0.5%.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד