כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
טלטלה באשדוד

האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא נגד מודעות התמיכה באמסלם: "שקר מוחלט, לא יצאה חתימה"

לאחר שהבוקר הופצו מודעות תמיכה במועמד מפלגת ש"ס, אבי אמסלם, לראשות עיריית אשדוד, כאשר עליהן מתנוסס שמו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא, כעת מתפרסם בשמו מכתב הכחשה חסר תקדים בחריפותו: "אין לכך שום תוקף ולא יצאה חתימה בעניין זה כלל ועיקר"

האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא נגד מודעות התמיכה באמסלם: "שקר מוחלט, לא יצאה חתימה"
חתונת בן האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא צילום: שוקי לרר

האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא, מראשי ההנהגה התורנית והרוחנית בעיר ובציבור הספרדי בפרט, פרסם היום (חמישי) מכתב חריף וחסר תקדים נגד מודעות התמיכה שהופצו הבוקר בעיר בעד יו"ר ש"ס בעיר, אבי אמסלם.

במכתב, מתייחס האדמו"ר לכך שבמודעות המדוברות צירפו את שמו כמי שחתם כביכול על תמיכה באבי אמסלם לראשות העיר, כשהוא מכחיש זאת מכל וכל ומבהיר כי נעשה שימוש בשמו ללא ידיעתו ובניגוד מפורש לדעתו - וכי כל מה שפורסם הוא שקר.

תחת הכותרת: "הבהרה וגילוי דעת", כותב האדמו"ר הגר"י אבוחצירא כי "לאחרונה הפיצו מכתב בשמי בתמיכה למועמד ראשות העיר אבי אמסלם, הננו להודיע בזאת בשער בת רבים, כי אין רשות לשום גורם להשתמש בשמי ובשם כל אחיי האדמו"רים בניו של מו"ר אבינו הגה"ק רבי מאיר אבוחצירא זיע"א ללא רשות מפורשת וכל מה שיצא הינו בניגוד לדעתנו ושקר מוחלט".

האדמו"ר מוסיף ומבהיר: "והנני מגלה את דעתי, שאין לכך שום תוקף ולא יצאה חתימה בעניין זה כלל ועיקר ואנו אוסרים כל שימוש בחתימה ללא רשות, שומר ישראל הוא יגדור גדר ויקויים במהרה: "סולו סולו פנו דרך, הרימו מכשול מדרך עמי" (ישעי' נז) והאמת והשלום אהבו".

בבתי הרבנים הספרדים אומרים כי "נחצו את כל הקווים האדומים, אין להם גבולות ולא כבוד לרבנים. זה לא הזיוף הראשון שבו עושים שימוש בשמותיהם של רבנים מתוך הערכה שהם יחששו להכחיש ולומר את דעתם האמיתית ברבים. יש מי שמנסים לייצר שלטון של פחד ואימה על רבנים, אסור לתת לזה לקרות!".

יש לציין כי למשפחת אדמור"י אבוחצירא קשר עמוק ורב שנים עם ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, שהוא גם בעצמו צאצא למשפחת אבוחצירא, כך שהשימוש המזויף בשמו עורר סערה רבה בעיר.

סערה זו מצטרפת לסערה נוספת שמתחוללת בעיר ביממה האחרונה בקרב קהלים המזוהים עם ש"ס, בעקבות הקלטה שפורסמה ובה נשמע אמסלם מדבר  בעניין בעלי התשובה ואומר כי "הוא לא מעוניין להתעסק איתם ולא מדבר איתם". אמסלם טען להגנתו כי מדובר בהקלטה מגמתית וכי השיחה עסקה בהבדלי השקפה.

בחירות מוניציפליות 2023 רבי יקותיאל אבוחצירא אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד