כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בתגובה למכתבו

היועמש"ית לשר המשפטים לוין: "איומים בפיטורים לא ירתיעו אותי"

היועמ"שית לממשלה גלי בהרב מיארה עונה במכתב חריף לשר לוין בתגובה למכתב ששיגר אליה בנוגע לייצוג המשפטי בעתירות שבקשות לחייב את לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. "השתקת מערך הייעוץ המשפטי לממשלה היא פגיעה קשה בשלטון החוק", כתבה היועמ"שית

היועמש"ית לשר המשפטים לוין: "איומים בפיטורים לא ירתיעו אותי"
יריב לוין במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה השיבה הערב (חמישי) במכתב תגובה חריף למכתבו של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין בעניין הייצוג המשפטי לממשלה בדיון הצפוי בבג"ץ על אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

במכתב מבהירה היועמ"שית כי שר המשפטים בחר שלא לבקש ייצוג עצמאי, על אף שהבהירה שלא תוכל להגן משפטית על אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים, ושגם דחה את הצעותיה לפתרונות ביניים.

"חובתנו להתריע ממהלכים מנוגדים לחוק. זו שמירת סף - והשתקתנו היא פגיעה קשה", כתבה מיארה והוסיפה: "דבריך ביחס לתפקוד הייעוץ המשפטי לממשלה אינם תואמים את העובדות. הם גם סותרים מושכלות יסוד של תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ובעיקר מתעלמים מחובתו המקצועית של היועץ המשפטי לממשלה להקפיד על כך שפעולות הרשות המבצעת יעלו בקנה אחד עם החוק, לטובת הציבור כולו".

לטענתה, "כך נוצר יש מאין רושם מוטעה שלפיו הייעוץ המשפטי לממשלה בהנהגתי אינו מקדם באופן שוטף, מקצועי, ענייני, ובהתאם לדין את מדיניות הממשלה ועשייתה. המציאות הפוכה לגמרי".

כזכור, השר לוין שלח אמש מכתב חריף ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בו הוא טוען כי הוא אינו רואה עצמו מיוצג על ידה בדיון שעתיד להיערך בבג"צ בעוד כשבוע ב-7 לספטמבר, בעניין העתירה שהוגשה נגד כינוס הוועדה לבחירת שופטים, זאת לאור עמדתה שהוצגה בפניו.

לוין כתב במכתב ליועמ"שית: "מי שקורא את התגובה מטעמך, יחשוב שמדובר בכלל בעתירה כנגדי, ולא בתשובה מטעמי. מעבר לאזכור עמדתי כפי שהעברתי אליך, התגובה כולה עוסקת בהצגת עמדה קיצונית התומכת בעמדת העותרים, ללא כל בדל של ניסיון לתמוך את עמדתי ולו במרכיב אחד מתוך שלל הטיעונים".

יתר על כן, לשיאם מגיעים הדברים כאשר את, כמי שמייצגת אותי, מבקשת שיוצא כנגדי צו בדיוק כפי שמבקשים העותרים.. האם קיים במקום כלשהו מצב שבו מי שאמור לייצג צד להליך מבקש שיינתן פסק דין נגד הצד הוא מייצג?", כתב.

לוין הוסיף: "גם בסטנדרטים הלא מקובלים וחסרי התקדים בהם מתנהל הייעוץ המשפטי לממשלה בהובלתך, מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל, ורמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט, בעתירות המופנות כלפי".

עוד כתב: "הותרתי באפילה, בסמוך מאוד למועד האחרון להגשת התגובה מטעמי, והותרתי בפועל ללא ייצוג וללא יכולת להבטיח שעמדתי תובא במלואה בפני בית המשפט, מהווים פגיעה קשה בזכויותיי כבעל דין, כשר בממשלה, בזכויות הציבור בשמו אני פועל, ופגיעה קשה בהליך המשפטי עצמו".

לסיום כותב לוין: "רואה עצמי כמי שאינו מיוצג בהליך וכמי שעמדתו אינה מובאת כנדרש בפני בית המשפט".

יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד