כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בצל ימי הרחמים והסליחות

אחדות בבודפשט: הרב מישראל יכהן כרב בקהילה האורתודוקסית

הגאון רבי מרדכי אריה רבינוביץ שהובא מישראל לבודפשט על ידי מתנגדי הנהגת הקהילה האורתודוקסית חתם על הסכם עבודה עם הנהלת הקהילה וישמש כרב עד לבחירות הרשמיות

אחדות בבודפשט: הרב מישראל יכהן כרב בקהילה האורתודוקסית
הגרמ"א רבינוביץ עם נשיא הקהילה הרב יהושע קסלר צילום: באדיבות המצלם

אחדות בבירת הונגריה: הסערה שתקפה את הקהילה היהודית בבודפשט רושמת רגיעה לקראת ימי הרחמים והסליחות עם מינויו של הגאון רבי מרדכי אריה רבינוביץ לתפקיד רב בקהילה האורתודוקסית בעיר.

בהסכם שנחתם בין הרב החדש להנהלת הקהילה הרב יהושע קסלר והרב שמואל אוירכמן סוכם כי במצב הקיים יש להתמקד במאמץ לשתף פעולה בין כלל שומרי התורה והמצוות בעיר ולעשות כל שניתן עבור הציבור ומשימות הדת העומדות לפתח הקהילה.

עם החתימה סוכם כי הגרמ"א רבינוביץ ונשיא הקהילה הרב קסלר יכרזו בימים אלו את מלאכת ההיערכות לימים הנוראים מתוך מטרה להגביר את האחדות תוך שמירה על המסורת היהודית ההונגרית וחיזוק הקהילה.

הגרמ"א רבינוביץ שהגיע לבודפשט לפני מספר שבועות, לאחר שנקרא על ידי מתנגדי הנהגת הקהילה החדשה, נחשף במהלך שהותו למצבה העגום של הקהילה המפוארת בת 150 השנים. ההנהגה החדשה שנבחרה בחודש מאי הציגה בפניו את המצוקות הכלכליות ומצוקת התשתיות שהובילו לדעיכה מתמשכת במעמדה של הקהילה, לצד התכניות לביסוס ובניית הקהילה, בתי הכנסת, התשתית הדתית וכל הנדרש של ההנהלה החדשה וכאמור סוכם על חבירה ופעילות מאוחדת ומשותפת לטובת כלל הציבור בבודפשט.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד