כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הסיכוי שיוסף קבור שם קלוש"

איש הימין נגד הכניסה לשכם: "האם לא התבלבלנו?"

"ממתי תפילה בקבר יוסף מצדיקה את פציעתם או חלילה פגיעה חמורה יותר בחיילי צהל היקרים שלנו? או באלו הנוסעים להתפלל שם? הלא צווינו: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם?", תוהה איש הימין שמעון ריקלין בעקבות פציעתם הלילה של חיילי צה"ל בפיצוץ מטען בשכם

איש הימין נגד הכניסה לשכם: "האם לא התבלבלנו?"
שמעון ריקלין צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

בעקבות פציעת החיילים הלילה ממטען חבלה בשכם, איש התקשורת הימני שמעון ריקלין תוהה אם שווה לסכן את חיילי צה"ל בהגנתם על מתפללים, לצד טענתו כי הסיכוי שיוסף הצדיק ע"ה אכן קבור במקום.

"אחי המתנחלים האהובים. האם לא התבלבלנו? ממתי תפילה בקבר יוסף מצדיקה את פציעתם או חלילה פגיעה חמורה יותר בחיילי צהל היקרים שלנו? או באלו הנוסעים להתפלל שם? הלא צווינו: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם?", כותב ריקלין, מגיש ערוץ 14 שמחשיב את עצמו כמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"ובינינו", מוסיף ריקלין, "הסיכוי שיוסף אכן קבור שם קלוש. הרי העדויות המוקדמות ביותר על קבורתו שם מגיעות אחרי יותר מ1500 שנה מיום פטירתו".

לדבריו, "כשנשלוט בשכם יום אחד יעשה איש כרצונו. או כשהמצב הבטחוני ישתפר מאוד. זה לא המצב. אני מבקש ממכם שלא לומר מתחנן לפניכם לשקול את העניין שוב".

עוד בנושא:

קצין ושלושה לוחמים נפצעו בפיצוץ מטען בשכם ופונו לבית החולים

זה לא עבר בשקט. מנכ"ל מפלגת 'הציונות הדתית', יהודה ולד הגיב וכתב: "שלושה מקומות אין אומות העולם יכולים להונות את ישראל לומר גזולים הם בידכם, ואלו הם – מערת המכפלה, ובית המקדש וקבורתו של יוסף" (בראשית רבה עט, ז).

"האם ארץ ישראל היא חשובה שנאבד עליה כל כך הרבה חיי אדם? אולי נלך לאוגנדה?", הגיב יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין שהוסיף, "מי שבורח מהר הבית וקבר יוסף יברח מכל ארץ ישראל. חזור בך, שמעון".

ריקלין הגיב לו: "בנצי לא אני זה שברח משכם ובנותיה. ממשלת ישראל היא שעשתה את זה ומסרה את השטח הזה לגורם זר. עד שהמצב הזה לא ישתנה זה סיכון חיים לא מובן".

קבר יוסף שכם שמעון ריקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד