כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תכנן לרצוח אנשים

סוהר נאצי שגייס גברים לקבוצתו הגזענית נכלא ל-13 שנים

סוהר בכיר ניאו-נאצי שגייס גברים לבנים לקבוצתו הגזענית שהתתחזה למועדון ספורט נכלא ל-13 שנים. לסוהר היה "מדריך רצח של עליונות לבנה" על מחשב נייד. הנאשם תכנן לבנות פצצות ולהתחמק מזיהוי על ידי המשטרה

סוהר נאצי שגייס גברים לקבוצתו הגזענית נכלא ל-13 שנים
משטרת בריטניה צילום: Pixabay

סוהר בכיר שגייס גברים לבנים לארגון גזעני מתחזה למועדון ספורט נכלא ל-13 שנים. הנאשם ניאו-נאצי, אשלי שארפ, בן 42, החזיק ב"מדריך רצח של עליונות לבנה" שהיחידה ללוחמה בטרור מצאה במחשב שלו.

המסמך, שנקרא "מדריך ההתנגדות הלבנה", הוביל לכך שהנאשם נמצא אשם בהחזקת חומר טרור. בבית המשפט בשפילד התברר כי הנאשם תכנן איך להרוג אנשים, להשתמש בכלי נשק שונים, לבנות פצצות ולהתחמק מזיהוי על ידי המשטרה.

לחבר מושבעים נאמר שהנאשם פעל במנטרה של עליונות לבנה, הקוראת להתנגדות מזוינת בגין 'איום על הגזע הלבן' מצד יהודים ואנשים שאינם לבנים.

השופט ריצ'רדסון אמר כי "היה צורך להיות גזען" כדי להצטרף למועדון וכי חברים פוטנציאליים נשאלו אם הם מגזע מעורב או בעלי מורשת יהודית או מוסלמית כחלק מהליך הבדיקה.

הנאשם המתגורר באזור ברנסלי בדרום יורקשייר ועבד כסוהר בכיר בכלא, אמר לחבר המושבעים שהוא לא היה מודע למדריך ההתנגדות הלבנה במחשב שלו, לא קרא אותו ולא הבין מה זה.

השופט אמר לו: "אין לי ספק שיש לך כוונות טרור והמניע שלך היה טרור". השופט גם אמר כי הנאשם "הסית לשנאה" ו"עודד מעשי אלימות" בקרב "הגברים הבורים והמאוכזבים" שגייס. "אין לי כמעט ספק שאחד או יותר מאותם אנשים היו פועלים באלימות כלפי קבוצת מיעוט שאתה והם שונאים", אמר.

אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד