ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ספר חדש חושף

הנשיא זלנסקי כמעט פוצץ את הפגישה הראשונה שלו עם הנשיא ביידן

הנשיא זלנסקי זעם על ביידן בפגישה הראשונה שלו בבית הלבן עם ביידן, כך נחשף בספר חדש. הדרישה להצטרף לנאט"ו, יחד עם טענות על צרפת וגרמניה הרגיזו את נשיא ארה"ב.

הנשיא זלנסקי כמעט פוצץ את הפגישה הראשונה שלו עם הנשיא ביידן
זלנסקי וביידן בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

ספר חדש חושף שהנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי כמעט פוצץ את הפגישה הראשונה שלו בחדר הסגלגל עם ג'ו ביידן. על פי הדיווח, שני הנשיאים לא הגיעו לעמק השווה על הדרישה של המנהיג האוקראיני להצטרף לנאט"ו והותירו את נשיא ארה"ב "עצבני".

"אפילו האוהדים הנלהבים ביותר של זלנסקי בממשל ביידן הסכימו שהוא הגזים", כתב פרנקלין פור, מחבר ספר חדש על הבית הלבן. פור כתב: "התסכול של זלנסקי חסם את יכולת ההיגיון שלו. לאחר שהתחנן להצטרף לנאט"ו, הוא החל להרצות שהארגון הוא למעשה שריד היסטורי, בעל משמעות הולכת ופוחתת. הוא אמר לביידן שצרפת וגרמניה עומדות לצאת מנאט"ו.

"זה היה ניתוח אבסורדי וזה הרגיז את ביידן" כתב. זלנסקי, שנבחר ב-2019 והיה תחת לחץ מתמיד מצד רוסיה, ביקש זמן רב פגישה בבית הלבן. אך הנשיא דאז דונלד טראמפ דחה אותו, מכיוון שסירב לעזור לו למצוא חומר מפליל על יריביו כולל על ביידן עצמו, התנהלות שהובילה לנסיון הדחה הראשונה של טראמפ שכשל.

ביידן הסכים לפגוש את זלנסקי אבל "לא חשב הרבה עליו", מדווח פור, במיוחד על רקע הידידות שקשר הנשיא האוקראיני עם הסנאטור הרפובליקני מטקסס, טד קרוז.

במחאה, קרוז חסם את אישור המועמדים למחלקת המדינה.

ארצות הברית ולודימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד