ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
עימות בקואליציה

בן גביר נתן הוראה לשב"ס, נתניהו דחה אותה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי הורה להטיל הגבלות על ביקורי אסירים לפעם בחודשיים ולא לפעם בחודש. לשכת ראה"מ: "עוד לא התקבלה כל החלטה ולא תתקבל כזו, עד לדיון המיוחד בנושא" 

בן גביר נתן הוראה לשב"ס, נתניהו דחה אותה
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית חה"כ איתמר בן גביר הודיע ביום שישי כי הורה להטיל הגבלות על ביקורי אסירים לפעם בחודשיים ולא לפעם בחודש.

השר בן גביר כתב בטוויטר: "כאנשי חוק, וכשר הממונה על מערכת אכיפת החוק, אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר, הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש".

בן גביר הוסיף: "ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק. כל גוף שלטוני חייב לפעול בהתאם לנהלים, לפקודות ולחוק".

עם זאת בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא. מלשכת ראה"מ נמסר: "בתגובה לדיווחים כאילו התקבלה החלטה בנוגע לאסירים הביטחוניים: מדובר בפייק ניוז".

בהודעה הובהר: "עוד לא התקבלה כל החלטה ולא תתקבל כזו, עד לדיון המיוחד בנושא בהשתתפות כלל גופי הביטחון, שקבע רה״מ נתניהו לשבוע הבא".

בתגובה, בלשכת השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר מסרו: "ההחלטה לאכוף את פקודת שב"ס ולקיים את הוראות החוק, בכך שביקורי משפחות מחבלים שפוטים יהיו פעם בחודשיים ולא פעם בחודש, התקבלה בפגישת עבודה בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס, ביום י' באלול, 27 באוגוסט.

הובהר לנציבה ולכל גורם אחר, שאיש לא מעל החוק והפקודה, ושב"ס מחויב לבצע את הוראות הפקודה שקובעת כי ביקורים לאסירים ביטחוניים יהיו פעם בחודשיים, זאת בהמשך לחקיקה שנכנסה לתוקף היום ולפיה אסיר בטחוני לא ישוחרר בשחרור מנהלי מוקדם", נמסר.

מסמך ההנחיה של השר איתמר בן גביר

ההודעה של בן גביר עוררה סערה בקרב הפלסטינים

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שייח'. א-שייח' צייץ בטוויטר כי "הצעדים הגזעניים נגד אסירים פלסטינים, שעליהם הכריז בן גביר הגזען, מאיימים לפוצץ את המצב. יש לבטל באופן מידי החלטות אלה והדבר דורש התערבות ישירה של ארגוני זכויות אדם בינלאומיים והצלב האדום הבינלאומי".

בחמאס הגיבו על ההחלטה ותקפו: "החלטתו של הטרוריסט בן גביר להפסיק את ביקורי משפחות האסירים היא התנהגות פשיסטית אשר לא תשבור את הנחישות של האסירים הגיבורים.

התנהגות פשיסטית זו נגד האסירים לא תשבור את רצונם ורק תביא לבן גביר ולממשלת הכיבוש עוד הסלמה ועוד התנגדות. סוגיית האסירים תישאר בראש סדר העדיפויות של ההתנגדות עד לשחרורם מבתי הכלא", נמסר.

בנימין נתניהו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד