כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עם קעקועים נאציים

המפקד השני של וגנר נקבר בטקס שקט במוסקבה

המפקד השני של קבוצת שכירי החרב של וגנר נקבר בטקס שקט במוסקבה. האיש שנתן לקבוצת השכירי החרב הרוסי את השם "וגנר" נקבר ביום חמישי האחרון במהלך טקס שקט בבית קברות צבאי במוסקבה  

המפקד השני של וגנר נקבר בטקס שקט במוסקבה
המטוס בוער באוויר צילום: צילום מסך

האיש שעל פי דיווחים ברוסיה נתן לקבוצת שכירי החרב וגנר את השם 'וגנר'(בגלל אהדתו למלחין הגרמני האנטישמי) נקבר ביום חמישי האחרון במהלך טקס שקט בבית קברות צבאי במוסקבה.

דמיטרי אוטקין מת בהתרסקות מטוס ב-23 באוגוסט אז נהרגו כל 10 האנשים שהיו על הסיפון כשהמטוס עולה באש באוויר, כולל מנהיג וגנר יבגני פריגוז'ין וסגניו הבכירים האחרים. התרסקות המטוס בין מוסקבה לסנט פטרסבורג אירעה חודשיים לאחר שפריגוז'ין הוביל את לוחמיו במרד קצר וכושל נגד ההנהגה הצבאית של רוסיה.

אוטקין, בן 53, נקבר בבית הקברות הצבאי הפדרלי, שם קבורים כמה מגיבורי הצבא המעוטרים ביותר של רוסיה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השתתף בכמה לוויות קודמות בבית הקברות ברובע מיטישצ'י בפאתי מוסקבה, אבל ההלוויה של אוטקין הייתה שקטה.

ערוצי המדיה החברתית הרוסית פרסמו תיעודים שהראו את אתר הקבורה מגודר ושוטרים עומדים ומשגיחים.

קברו של אוטקין נשא תמונה נדירה שלו. כמה תמונות שהופצו בעבר ברשת הראו אותו עם קעקועים בסגנון נאצי יחד עם טענות שהוא אוהב סמלים נאציים.

השם וגנר ניתן לזכרו של המלחין הגרמני ריכרד וגנר הנאצי, שהיה חביב על היטלר, וזה הפך לשם של קבוצת השכירים. בתחילה חשבו כי אוטקין הקים את החברה, אך פריגוז'ין הזדהה כמייסדה בשנה שעברה.

אוטקין, לשעבר חבר בשירות המודיעין הצבאי של רוסיה וקצין כוחות מיוחדים בדימוס ששירת במלחמות רוסיה בצ'צ'ניה, שימש כמפקדו השני של וגנר. הוא היה אחראי על אימוני הלחימה עבור קבוצת וגנר.

בעוד פוטין הכחיש בשלב מוקדם שלשכירי החרב יש קשרים כלשהם לממשלת רוסיה, אוטקין הופיע בסרטון ששודר מהקרמלין בדצמבר 2016.

פריגוז'ין עצמו נקבר בשבוע האחרון בטקס שקט בעיר הולדתו סנט פטרסבורג, וסיים את מסעו הסוער מבריון רחוב למנהיג שכיר חרב במימון הקרמלין. הטלוויזיה הממלכתית הרוסית כמעט ולא סיקרה את האירוע.

 

יבגני פריגוז'ין ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד