ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
חגיגה חמוצה

אכזבה בקהילה היהודית: לא הוזמנו לטקס פתיחת בית הכנסת המחודש

בקהיר חגגו את פתיחתו המחודשת של בית הכנסת אבן עזרא בן ה-1,200 שנה, מהעתיקים בעולם, לאחר שיפוץ נרחב. לאירוע, בהשתתפות של ראש הממשלה, לא הוזמנו נציגי הקהילה היהודית

אכזבה בקהילה היהודית: לא הוזמנו לטקס פתיחת בית הכנסת המחודש
המכובדים בבית הכנסת צילום: משרד התיירות והעתיקות של מצרים

השלטונות במצרים השלימו ביום חמישי האחרון את שיפוץ בית הכנסת אבן עזרא בקהיר, מהקדומים בעולם, שקיים כ-1,200 שנה. בבית הכנסת נשמרה הגניזה הקהירית המפורסמת שמשמשת עד היום כמקור העיקרי לכתיבת ההיסטוריה של יהודי המזרח. החגיגות התקיימו בטעם חמוץ לאחר שהקהילה היהודית לא הוזמנה לאירוע.

על פי הדיווח של רועי קייס ב'כאן חדשות', ראש ממשלת מצרים, מוסטפא אל-מדבולי, נכח בפתיחתו המחודשת של בית הכנסת שעבר שיפוצים לאחר שמצבו הידרדר בשנה האחרונה. השיפוץ כלל ניקוי של הקירות, העיטורים והריהוט, בנוסף להוספת שכבת בידוד לגג שנפגע מרטיבות.

באירוע הפתיחה גם נכחו שר התיירות והעתיקות אחמד עיסא, שר הפיתוח המקומי הישאם אמין, ומושל קהיר ח'אד עבד אל-עאל. גורמים המעורים בנושא מסרו ל'כאן חדשות' כי נציגי הקהילה היהודית בקהיר לא הוזמנו לאירוע וכי יש אכזבה.

רועי קייס מדווח, כי האכזבה בקהילה היהודית הקטנטנה בקהיר מהסיפור הזה, במשפט אחד שאמר גורם שם: "דמיין לעצמך שפותחים מחדש מסגד באירופה מבלי שמוסלמים נוכחים באירוע".

מצרים בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד