ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המהומות בתל אביב

מתכונת מלחמה באיכילוב: 400 אנשי צוות ו-150 רופאים

באיכילוב התנהלו כמו במלחמה, יותר מ-150 רופאים ומספר דומה של אחיות. בתוך חדרי המיון 400 אנשי צוות. מוקד ההפגנות אמור היה להיות פסטיבל שתכננה שגרירות אריתריאה לקיים באולם ברחוב יד חרוצים. מפגינים נגד המשטר התפרעו והאירוע הסתיים עם כ-170 פצועים

מתכונת מלחמה באיכילוב:  400 אנשי צוות ו-150 רופאים
מהומות האריתראים בתל אביב צילום: פלאש90

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, אמר היום ל-Ynet כי בבית החולים "נמצאים כרגע יותר מ-150 רופאים ומספר דומה של אחיות. בתוך חדרי המיון יש כרגע 400 אנשי צוות. אני לא זוכר אירוע מתגלגל עם כל כך הרבה אי-ודאות שיוצר אצלנו אתגר גדול. הרבה מאלו שהגיעו לכאן אינם אזרחים. הם חסרי מעמד ויש לנו יכולת מוגבלת לטפל בכולם. לשמחתי אין כרגע סכנה לאף אחד מהמטופלים. אנחנו עושים מאמצים כדי למנוע עימותים בתוך בית החולים".

מוקד ההפגנות אמור היה להיות פסטיבל שתכננה שגרירות אריתריאה לקיים באולם ברחוב יד חרוצים. האולם נפרץ על ידי המפגינים, שזרעו בו הרס רב ואף הציתו בו אש. הרקע להפגנה הוא התנגדותם של המפגינים מתנגדי משטר לקיום הפסטיבל של השגרירות הרשמית המייצגת את ארץ מוצאם.

לבילינסון הגיעו 43 פצועים מהאירועים בתל אביב. (לאחר שחרור פצועים וקבלת פצועים מבית חולים אחר) יש בבית החולים 19 פצועים. 2 במצב קשה, 3 במצב בינוני והיתר במצב קל. אחד מהפצועים קשה, נותח וטרם יצא מכלל סכנה והועבר לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה. לפחות 49 שוטרים פצועים במהומות.

במרכז הרפואי שיבא הוכרז על אירוע רב נפגעים לאחר פרוץ המהומות. אל שיבא התקבלו 29 פצועים למרכז הרפואי שיבא. 3 במצב קשה, 1 במצב בינוני והשאר במצב קל, 16 מטופלים שוחררו.

לבית חולים שמיר אסף הרופא הגיע מהאירועים בתל אביב 14 פצועים 7 שוחררו. מבין 7 המאושפזים 6 במצב קל ו-1 במצב קשה.

למרכז רפואי מאיר הגיעו מהאירועים בתל אביב 10 פצועים: שתי שוטרות במצב קל שהגיעו בשעות הבוקר ושוחררו ו-8 פצועים נוספים. מבין הפצועים אחד שהגיע עם קליע ברגלו ומטופל במיון האורתופדי ו-7 נוספים במצב קל הסובלים מחבלות.

תל אביב מהומות האריתראים בתל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד