כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גם במדינות נוספות

הסיפור מאחורי התפרעות האריתראים בתל אביב

במהלך השבת נפצעו למעלה מ-170 בני אדם במהומות בתל אביב. לא רק בישראל פרצו מהומות בין האריתראים, אלא במספר מדינות נוספות אליהן הגיעו הפליטים שברחו מהמדינה הדיקטטורית והחלו להפגין בפסטיבלים המזוהים עם הממשל | זה הסיפור

הסיפור מאחורי התפרעות האריתראים בתל אביב
מהומות האריתראים בתל אביב צילום: פלאש90

במהלך מהומות הענק שפרצו בתל אביב בשבת נפצעו למעלה מ-170 בני אדם. המשטרה, שלא נערכה כראוי למהומות, נאלצה להשתמש גם באש חיה כנגד המפגינים. הסיבה למהומות אלו הובילה למהומות נוספות ברחבי העולם, שגרמו לכאוס במספר מדינות.

במסגרת חגיגות ה-30 לעצמאותה של אריתריאה נערכו במהלך הקיץ פסטיבלים המציינים את ייסודה במספר מוקדים ברחבי העולם. אריתריאה היא מדינה דיקטטורית בה שולט מאז הקמתה אותו נשיא, שלא קיים מעולם בחירות.

לפי מתנגדי הממשל שברחו מהמדינה ומפוזרים ברחבי העולם, הפסטיבלים שנערכים במדינות השונות נועדו לנתינת במה לתעמולה של המשטר הדיקטטורי, ולהכניס אליו כספים נוספים שיממנו בצורה עקיפה את דיכוי בני עמם.

בשל כך, פתחו האריתראים מתנגדי הממשל בהפגנות ומהומות סמוך למקומות בהם נערכים הפסטיבלים המדוברים - וכך גם בתל אביב בה השגרירות האריתראית יזמה את הפסטיבל.

בתחילת החודש נפצעו בשבדיה, בה ישנם עשרות אלפי פליטים, 52 בני אדם במהומות. שר המשפטים השבדי אמר: "לא סביר ששבדיה תיגרר בצורה כזאת לסכסוכים פנימיים של מדינות אחרות. אם ברחת לשבדיה כדי להימלט מאלימות, או שאתה מבקר במדינה, אסור לך לגרום כאן לאלימות. המשאבים של המשטרה דרושים למטרות אחרות מאשר הפרדה בין קבוצות שונות זו מזו".

יחד עם זאת, מהומות פורצות במקומות נוספים ברחבי העולם דוגמת גרמניה וקנדה - בה בוטל בסופו של דבר הפסטיבל בשל הבלגן.

תל אביב אריתראים מהומות האריתראים בתל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד