כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מספר זיהומים חסר תקדים

התפרצות חיידקי הלגיונר: לפחות 19 מתו

התפרצות של חיידק "ליגיונלה פנאומופילה" פגעה בעיר זֶ'שוּב כ-150 ק"מ ממזרח לקרקוב שבדרום מזרח פולין, המשמשת מוקד סיוע לאוקראינה. הרשויות מסרו כי מספר ההדבקות הוא חסר תקדים באזור  

התפרצות חיידקי הלגיונר: לפחות 19 מתו

התפרצות של מחלת הלגיונרים בדרום מזרח פולין גרמה למותם של 19 בני אדם, כך מסרו גורמי בריאות בפולין. ההתפרצות פגעה בעיר ז'שוב ובאזורים הסובבים אותה. ממחלקת הבריאות של ז'שוב נמסר כי כל המתים סבלו גם ממחלות אחרות.

כ-160 בני אדם באזור נדבקו בחיידק הגורם למחלה, כולל 107 בני אדם בעיר ז'שוב. הרשויות אמרו כי מספר הזיהומים היה חסר תקדים באזור. ז'שוב שוכנת כ-80 ק"מ מגבול אוקראינה ומהווה מוקד מעבר מרכזי לסיוע צבאי לקייב.

מחלת הלגיונרים היא זיהום ריאות הנגרם על ידי חיידק הלגיונלה, שעלול לגרום לתסמינים דמויי שפעת ואף לדלקת ריאות קשה. חיידקי הלגיונלה יכולים להדביק בני אדם באמצעות מים, כולל ממקלחות, מכשירי אדים, מזגנים או ברזים.

המחלה נדבקת בדרך כלל בבתי מלון, בתי חולים ומשרדים שבהם החיידקים נכנסו לאספקת המים. החיידקים נפוצים במים אך נמצאים בדרך כלל בריכוז נמוך. הם מוצאים תנאי צמיחה אידיאליים בטמפרטורות שבין 25 ל-45 מעלות צלזיוס (בין 77 ל-113 מעלות פרנהייט).

מומחים אמרו כי החיידקים הגורמים למחלה עלולים להתפשט בטמפרטורות גבוהות במהלך גל החום האחרון. אנשים עם סוכרת או עם בעיות לב וריאות פגיעים במיוחד למחלה, כמו גם מעשנים ואנשים מבוגרים.

 

 

חיידק פולין וירוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד