ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
"חובתנו לעצור זאת"

הח"כ מהליכוד במכתב בהול למזכ"לית אונסקו

ח"כ דן אילוז שיגר מכתב בהול למזכ"לית אונסק"ו אודרי אזולאי בו הוא קורא למניעת ההצבעה להכללתה של יריחו העתיקה כאתר ב"במדינת פלסטין". אילוז למזכ"לית: "פעלי למניעת ההצבעה של ועדת המורשת העולמית להכללת יריחו העתיקה כאתר במדינת פלסטין"

הח"כ מהליכוד במכתב בהול למזכ"לית אונסקו
אילוסטרציה צילום: משה ויסברג

ח"כ דן אילוז שיגר היום (ראשון) מכתב בהול למזכ"לית אונסק"ו אודרי אזולאי בו הוא קורא למניעת ההצבעה להכללתה של יריחו העתיקה כאתר ב"במדינת פלסטין".

במכתבו מציין ח"כ אילוז כי מדובר בהתערבות בוטה של הארגון בסכסוך מורכב וכי החלטות עבר, שנגעו לעיר חברון ולהר הבית, פגמו מכבר ביחסים בין אונסק"ו למדינת ישראל.

ח"כ אילוז, חבר בשדולת ארץ ישראל, הוסיף כי "יריחו היא בראש ובראשונה עיר בעלת משמעות תנ"כית. בקשת הרשות הפלסטינית אמנם מזכירה משמעות היסטורית זו, אך היא מערערת אותה בטענה שהיא שקרית מבחינה ארכיאולוגית. מדובר לא רק בעלבון ליהודים אלא גם עלבון לנוצרים ברחבי העולם שמעריצים את האתר על ההיסטוריה המקראית שלו".

ההצבעה צפויה להתקיים במהלך הכנס ה-45 של ועדת המורשת העולמית של אונסק"ו בסעודיה שתחל בתאריך 10.9.

ח"כ דן אילוז (ליכוד) אמר: "אונסק"ו חייבת להכיר בהיסטוריה העתיקה של ארץ ישראל ולשמר את ההיסטוריה שבה ולהימנע מעיוות שלהן למטרות פוליטיות. פעולות כאלו פוגעות באמינות הארגון ובשליחותו יותר משהן פוגעות במדינת ישראל.

הרשות הפלסטינית פועלת באופן שיטתי למחוק את כל הקשרים של העם היהודי לארץ ישראל. הדבר ניכר בהר הבית, שם הושמדו ממצאים ארכיאולוגיים יקרי ערך וכך גם ברחבי יהודה ושומרון, שם מתרחשים מעשי ונדליזם והרס מכוון של עדויות מקראיות באופן תדיר.

חובתנו לעצור זאת ולהתעקש על זכותנו לארצנו מול אויבים מבית ומחוץ", כך אילוז.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד