כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
על רקע הניסיון להדיחו

יקבל גיבוי: יו"ר יד ושם דני דיין יבקר בגרמניה

יו"ר מוזיאון יד ושם דני דיין יערוך השבוע ביקור בגרמניה לציון 70 שנה לייסוד המוזיאון, על רקע רצונו של שר החינוך יואב קיש להדיח אותו מתפקידו

יקבל גיבוי: יו"ר יד ושם דני דיין יבקר בגרמניה
אנדרטת השואה בברלין צילום: Pixabay

יו"ר יד ושם דני דיין צפוי להגיע השבוע לביקור בגרמניה, לציון 70 שנים לייסוד המוזיאון. לפי ההערכות, במהלך ביקורו הוא צפוי לקבל גיבוי פומבי על רקע הניסיון להדיח אותו מתפקידו בידי שר החינוך יואב קיש, כך פירסם דב גיל-הר ב"כאן 11".

הביקור ייערך 24 שעות ובמהלכו יפגש דיין עם שר האוצר הגרמני - והם ישיקו ביחד בול שיציין 70 שנה ליד ושם. יחד עם זאת, דיין יקח חלק בטקס זיכרון ברציף 17 ממנו נשלחו עשרות אלפי יהודים למחנות ריכוז והשמדה.

אמש פרסמה השליחה האמריקנית במשרד החוץ לענייני שואה אלן גרמין ציוץ בו הביעה את התנגדות ארה"ב למהלך להדחת יו"ר יד ושם דני דיין מתפקידו.

"ארה"ב מעריכה את העבודה המכרעת של יד ושם והמנהיגות של המנהל שלה בזמן שאנו עובדים יחד על חינוך, זיכרון ומחקר של השואה. שמירה על עצמאותם של מוסדות כאלה ברחבי העולם היא המפתח כשאנחנו עומדים בפני המאמצים לעוות או להכחיש את העובדות על השואה", כתבה.

בשבוע שעבר דווח כי שר החינוך יואב קיש מ'הליכוד' עסוק בימים אלה בהדחתו של דני דיין, יו"ר הנהלת 'יד ושם', במקומו הוא רוצה למנות את חברת הכנסת לשעבר קרן ברק מ'הליכוד'. דיין מקורבו של גדעון סער, אף התמודד ברשימתו 'תקווה חדשה' לכנסת ה-24, הוצב במקום ה-11, כאשר סער סיים את הבחירות עם ששה מנדטים בלבד.

סער הגיב הערב לדיווח ותקף בחשבון הטוויטר שלו: "הכוונה להדיח את דני דיין מתפקיד יו"ר "יד ושם" היא בלתי חוקית, גדושת שיקולים זרים ובעיקר פוגעת במוסד הלאומי החשוב והקדוש הזה. דיין הוא אדם רב כישרונות, עם תודעה לאומית, היסטורית והומנית נדירה. הוא ממלא את תפקידו באופן ממלכתי מובהק. אסור ש"יד ושם" ייכנס למסלקת הוונדטות של נתניהו!".

דני דיין יד ושם גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד