י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
תופעה מסוכנת

חמירתא סכנתא מאיסורא: מאות חרדים עורכים את טיפולי השיניים בכפרים ערביים

רק בשבוע האחרון התריע הפוסק הגר"י זילברשטיין מפני הכניסה לכפרים ערביים בכדי לחסוך כסף • ברקע דבריו מתברר כי רבים מהריכוזים החרדיים עורכים טיפולי שיניים בכפרים ערביים • הרב יעקב נוראני, יו"ר מרכז סיוע "לב שרה": "מעבר לסכנה הגופנית זו סכנה לבריאות השיניים, תעצרו את התופעה לפני שיהיה מאוחר מידי"

חמירתא סכנתא מאיסורא: מאות חרדים עורכים את טיפולי השיניים בכפרים ערביים
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

חבר מועצגה"ת הפוסק הגאון רבי יצחק זילברשטיין תקף במהלך השבוע האחרון את אותם אלה שנכנסים לכפרים הערביים במטרה לערוך קניות או לחילופין לתקן את רכבם, ובכך מנסים המה לחסוך מספר שקלים מהמחיר הממוצע בשוק היהודי.

בדבריו אמר הגר"י זילברשטיין כי, "הנכנס לכפר ערבי כיום בשביל בצע כסף עובר על "ונשמרתם" ולא מופרך שיש בזה נדנוד של "מאבד עצמו לדעת".

דבריו של הגר"י זילברשטיין הגיעו בעקבות המקרה הטראגי לפני כשבועיים אז במהלך השבת נרצחו שני יהודים תושבי העיר אשדוד בעת אשר שטפו את רכבם בכפר העוין "חווארה" שבשומרון.

בעקבות דברי הפוסק והתהודה הציבורית, מתברר כי מאות חרדים נוהגים גם לערוך טיפולי שיניים בכפרים הערביים וזאת בכדי לחסוך מאות שקלים מהעלות הממוצעת במרפאות השיניים. התופעה נפוצה יותר בערים אלעד, מודיעין עילית וביתר עילית השוכנות בסמוך לכפרים ערביים ורבים נוהגים לפקוד את הכפרים במטרה לחסוך בהוצאות.

התופעה החמורה הגיע לידי כך שמשפחות רבות מעדיפות להרחיק למרפאת שיניים בכפרים ערבים בכדי לחסוך מאות שקלים ולא ללכת למרפאות השיניים הרגילות. מדובר כאמור בתופעה מסוכנת כאשר גם גורמי ביטחון מזהירים מכך.

רופא שיניים ידוע סיפר כי מלבד הסכנה שיש בכפרים הערביים ישנה בעייה נוספת של אי מקצועיות שיכולה להגיע עד כדי מצבים בלתי הפיכים. לדבריו, "אסור להכליל, אבל זה לא רק עניין של מחיר, אלא גם עניין של מקצועיות. יש רופאים טובים בכפרים, אבל יש גם הרבה רופאים שמזלזלים בפציינטים שלהם, המטופל לא מבין מה עשו לו בשיניים, ורק לאחר כמה חודשים שהוא סובל שוב מכאבי שיניים, הוא מגיע אלינו, ולאחר צילומים במקום, אנחנו מגלים שאת הנזקים שעשו, יקח הרבה זמן לשקם".

רופא השיניים אף מספר כיצד פעמים רבות הוא רואה את אי המקצועיות של הרופאים מהכפרים הערביים והוא מתפלא כיצד דווקא המגזר החרדי שמקדש את בריאותו מגיע למצבים שכאלה. "חשוב להבין, ברגע אחד הם יכולים להרוס לך את השיניים. אנשים ניסו לחסוך כסף, אבל בפעמים רבות הנזק שנעשה הוא בלתי הפיך. אנשים שמנסים לחסוך כסף, בסוף משלמים כפול, גם בטיפולים שם, וגם אח"כ את מה שצריך לשקם לאחר הנזק שנעשה".

הרב יעקב נוראני, יו"ר מרכז סיוע "לב שרה" שהשיק רק לאחרונה מרפאת שיניים מקצועית בבני ברק סיפר כי מדובר בתופעה משמעותית שקיימת בריכוזים החרדיים, לדבריו, "גם אנחנו נתקלנו במטופלים שהגיעו אלינו, לאחר שעברו טיפולי שיניים בכפרים, ובחלק מהמקרים גילינו נזקים חמורים. אפשר להבין את המשפחות שהפרוטה לא מצויה בכיסם, במיוחד במשפחות מרובות ילדים, שטיפולי השיניים מאמרים למחירים גבוהים במיוחד, ולכן אנשים מנסים לצמצם עלויות, וזו אחת הסיבות שפתחנו את המרפאה בלב העיר בני ברק, לתת מענה לאותם משפחות, שלא יכולות להרשות לעצמם את המחירים הגבוהים הקיימים בשוק".

מרפאת "לב שרה" הממוקמת ברחוב רבי עקיבא 52 בבני ברק זוכה לביקוש שיא וזאת בעקבות השילוב המנצח של מקצועיות ומחירים מוזלים במיוחד בפער ניכר משאר מרפאות השיניים וקופות החולים. נוראני מציין כי, "כאחד שעוסק בתחום אני מרגיש מחוייבות להתריע מפני הסכנה. זה לא רק שאלה של חיים ומוות כשנכנסים למקומות מסוכנים, זה שאלה ביד מי אתה מפקיד את השיניים שלך. מצער לראות מקרים בלתי הפיכים שאין מהם דרך חזרה. ניתן לחסוך וחשוב לחסוך, אבל צריך לעשות זאת בחכמה, ובשום שכל, שלא יצא שכרו בהפסדו".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד