ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
למרות השערורייה האנטישמית

הקהילה היהודית במינכן שותקת: החודש ייחנך מרכז יהודי במימון הממשלה הבווארית

‏סגן רה"מ בוואריה, נגדו עלו טענות כי הפיץ עלון אנטישמי, היה נוהג בתיכון להצדיע במועל יד, לחקות ולצטט נאומים של היטלר, ולשאת בתיקו עותק של מיין קאמפף, צייץ היום: "אין סיבה לפטר אותי, הקמפיין נגדי נכשל"

הקהילה היהודית במינכן שותקת: החודש ייחנך מרכז יהודי במימון הממשלה הבווארית
הוברט אייוונגר צילום: צילום מסך

‏‏סגן רה"מ בוואריה הוברט אייוונגר, נגדו עלו טענות כי הפיץ עלון אנטישמי, היה נוהג בתיכון להצדיע במועל יד, לחקות ולצטט נאומים של היטלר, ולשאת בתיקו עותק של מיין קאמפף, צייץ היום: "מה שאמרתי מההתחלה מאושר: אין סיבה לפטר אותי, הקמפיין נגדי נכשל. חוזרים לעבודה למען בוואריה".

לאחר שענה על 25 שאלות בפרשת העלון האנטישמי שפרסם בהיותו צעיר, כולל על פרסומים על מנהגיו המשונים בנערותו, הוברט איוונגר יישאר ככל הנראה בתפקיד סגן רה"מ בבוואריה - גרמניה. הקואליציה הבווארית לא תתפרק חמישה שבועות לפני הבחירות - כך החליט מרקוס זודר (CSU) ראש הממשלה הבווארי.

דב גילהר שליח כאן חדשות לאירופה מדווח, כי מפלגת "הבוחרים החופשיים" של אייונגר יכולה אם כן חמישה שבועות לפני הבחירות לנשום לרווחה. על פי סקרים בבוואריה, המפלגה מקבלת כיום בין אחד-עשר ל-14 אחוזים מהקולות, וראש הממשלה מרקוס זודר יזדקק לה גם לאחרי הבחירות עם בואו להרכיב קואליציה.

ובצירוף מקרים מעניין, ועידת רבני אירופה חונכת החודש את המטה החדש של הארגון במינכן, בנוכחות בכירי הממשל הגרמני והבווארי. עד עתה לא נשמעה תגובת הקהילה היהודית במינכן, או ועידת רבני אירופה לשערורייה סביב איוונגר. יש לציין כי הקמת המטה החדש נעשתה במימון ממשלת בוואריה, ומעניין אם הפרשה תאוזכר בטקס.

אנטישמיות גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד