י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אין מנוס"

בג"ץ עילת הסבירות: רוטמן ינסה לפסול את חיות

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן פנה ליועצת המשפטית של הכנסת, בדרישה מנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לפסול את עצמה בדיון על עילת הסבירות: "נשיאת העליון לא תוכל לדון בתיק בלב פתוח ובנפש חפצה"

ח"כ שמחה רוטמן
ח"כ שמחה רוטמן צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן פנה היום (ראשון) במכתב ליועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק, בו הצהיר כי בכוונתו להשמיע טענותיו בפני ההרכב שדן בבית המשפט העליון בעתירות על החוק לצמצום עילת הסבירות - זאת מאחר ובחלק מהעתירות מופיע רוטמן כמשיב עצמאי במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת החוקה. עוד דרש רוטמן לפסול את נשיאת העליון חיות מלעסוק בעילת הסבירות.

רוטמן הדגיש בפני אפיק: "אני סמוך ובטוח שבכל הנוגע לייצוג הכנסת ולהצגת הטיעונים בעניין תוקפו של החוק, לרבות תקינותם של ההליכים הפרלמנטריים שהתנהלו בוועדה ובמליאת הכנסת בכל הנוגע לחקיקתו, תייצגי את הכנסת בכישרון ובהצלחה כפי שעשית במקרים רבים בעבר". יחד עם זאת הבהיר כי כמשיב לעתירות, עומדת לו "הזכות ואף החובה להשמיע את טענותיו בפני בית המשפט".

יחד עם זאת, במכתב מפרט רוטמן מדוע לדעתו נדרשת הגשת בקשת הפסילה כנגד חיות: "כל מי שקורא את הנאום במכלול יגיע למסקנה הברורה שדעתה של כבוד נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, "ננעלה" באופן מוחלט. נראה שגם טיעונים לגופו של עניין שיועלו על ידי הצדדים לא יישמעו כלל על ידה, בשל הפקפוק שכבר הפגינה במניעיהם של הטוענים, בטוהר כוונותיהם, ואף בייחוס לתומכי התוכנית לתיקון מערכת המשפט "רוע", כאילו אין מדובר בדיון לגיטימי שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית וכאילו אין סיבה כשרה לתמוך בשינוי, ואין מקום לויכוח אמיתי וכן על עוצמת המעורבות של בית המשפט העליון בפעולותיהן של הרשויות האחרות."

מטעמו של חבר הכנסת רוטמן נמסר: "לאור חומרת התבטאויותיה של הנשיאה חיות והימנעותה מלפסול את עצמה ביוזמתה, ואף בעקבות עתירות שהוגשו בעניין, אין מנוס מהגשת בקשת הפסילה על ידי".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד