כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הבחירות הסוערות בבני ברק

חנוך זייברט מגיב לראשונה ל'ווטו': "לא ננקום באף אחד, נדאג לכולם"

מועמד 'אגודת ישראל' לראשות העיר בני ברק חנוך זייברט מתייחס בפעם הראשונה ל'ווטו' שהטילה מפלגת 'דגל התורה' - ומבטיח לדאוג לכל הקהילות בעיר באופן שווה: "נדאג לכל קהילה וקהילה, גם לליטאים והספרדים, כפי שעשינו בקדנציה הקודמת" | תיעוד בלעדי ב'בחדרי חרדים' 

חנוך זייברט מגיב לראשונה ל'ווטו': "לא ננקום באף אחד, נדאג לכולם"
זייברט נואם בשבע ברכות צילום: באדיבות המצלם

מועמד 'אגודת ישראל' לראשות העיר בני ברק, חנוך זייברט, מגיב הערב (ראשון) לראשונה ל"ווטו" שהוטל עליו מצד מפלגת 'דגל התורה' ולטענות שהשמיעו נגדו הקהילות הליטאיות בעיר. "בעז"ה בקדנציה הבאה בראשות העיר נדאג לכל קהילה וקהילה, גם לליטאים והספרדים, כפי שעשינו בקדנציה הקודמת", אמר זייברט בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

בדברים שנשא בפני נציגי הקהילות החסידיות שהתכנסו לשמחת שבע ברכות לבן סגן ראה"ע שלמה קוסטליץ, אמר זייברט: "זה לא סוד שבחמש שנים האחרונות נשכנו שפתיים וחיכינו שיגיעו זמנים טובים יותר. לא ננקום באף אחד ולא נלך נגד אף אחד. נדאג לכולם כאיש אחד ובלב אחד".

כזכור, מפלגת 'דגל התורה' הודיעה ל'אגודת ישראל' כי היא מטילה ווטו על המועמד לראשות העיר חנוך זייברט. כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', המפלגה הליטאית שיגרה מכתב בנושא, מה שהופך את ההחלטה לרשמית. ההודעה הגיעה ברקע המשא ומתן המתקיים בין הצדדים בנושא, וחרף ההסכם ההיסטורי בין המפלגות על רוטציה בראשות העיר.

גורמים בשני הצדדים סבורים כי ההחלטה, שמגיעה בעקבות דרישה של קהילות ליטאיות בעיר, אינה סופית ונתונה לשינוי. בימים הקרובים צפויים הצדדים להגביר את קצב המשא ומתן במטרה להגיע להבנות.

יחד עם זאת, במידה ובדגל התורה לא ישנו את ההחלטה, בפני אגודת ישראל יעמדו כמה אפשרויות, ביניהן גם חבירה לש"ס, מה שעשוי להותיר את דגל התורה מחוץ לתמונה.



הנציגים בשבע ברכות

בהודעה רשמית של 'דגל התורה' נאמר כי המכתב שנשלח ע"י ח"כ יעקב אשר שמונה לרכז את המו"מ בנושא הבחירות המוניצפאליות בבני ברק, נעשה בהוראתם ובשליחותם של רבני וחכ"י דגל התורה כולה.

חנוך זייברט בני ברק בחירות מוניציפליות 2023 דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד