א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
פריצת דרך

אוקראינה פרצה את קו ההגנה הראשון של המעוז הרוסי

אוקראינה הצליחה לפרוץ את קו ההגנה הראשון של המעוז הרוסי. גנרל אוקראיני בכיר אמר שכוחותיו עשו פריצת דרך רצינית ליד זפוריז'יה. "אנו משלימים את השמדת יחידות האויב המספקות מחסה לנסיגת החיילים הרוסים מאחורי קו ההגנה השני שלהם" אמר

אוקראינה פרצה את קו ההגנה הראשון של המעוז הרוסי
חיילים אוקראינים בעיר צ'והויב צילום: Lazar Berman/The Times of Israel

כוחות אוקראינים פרצו את קו ההגנה הראשון של רוסיה ליד זפוריז'יה לאחר שבועות של פינוי מוקשים קפדני, האוקראינים מצפים להישגים מהירים ככל שהם לוחצים על הקו השני החלש יותר, כך אמר הגנרל המוביל את מתקפת הנגד הדרומית.

הגנרל אולכסנדר טרנבסקי העריך שרוסיה הקדישה 60% מזמנה ומשאביה לבניית קו ההגנה הראשון ורק 20% לקווים השני והשלישי, מכיוון שמוסקבה לא ציפתה שהכוחות האוקראינים יעברו את הקו הראשון.

"אנחנו נמצאים כעת בין קו ההגנה הראשון והשני", אמר, בשיחה עם האובזרבר בראיון הראשון שלו מאז הפריצה. כוחות אוקראינים מגבשים את אחיזתם בשטח שנתפס בלחימה האחרונה, אמר. "אנו משלימים כעת את השמדת יחידות האויב המספקות מחסה בנסיגת החיילים הרוסים מאחורי קו ההגנה השני שלהם".

"האויב מביא עתודות, לא רק מאוקראינה אלא גם מרוסיה. אבל במוקדם או במאוחר ייגמרו לרוסים כל החיילים הטובים. זה ייתן לנו תנופה לתקוף יותר ויותר מהר", אמר טרנבסקי. "הכל עוד לפנינו".

הגנרל טרנבסקי עם רקורד מרשים בלחימה בחיילים רוסים מאז שחצו את הגבול ב-2022. בספטמבר האחרון הוא מונה למפקד הכוחות הנלחמים לשחרור חרסון, חודשיים לאחר מכן שוחררה העיר.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד