י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
כך חי פריגוז'ין

מפקד וגנר המנוח השתמש במטוסים כדי להתחמק ממעקב במשך שנים

פריגוז'ין היה במנוסה במשך שנים. מפקד וגנר השתמש במטוסים כדי להתחמק ממעקב במשך שנים. מנהיג שכיר חרב המנוח הסתובב ברוסיה, התחמק ממעקבים וחמק מהסנקציות עד להתנקשות שהביאה להתרסקות מטוסו

מפקד וגנר המנוח השתמש במטוסים כדי להתחמק ממעקב במשך שנים
יבגני פריגוז'ין צילום: צילום מסך

הרבה לפני שהמטוס הפרטי שלו צלל מהשמיים, יבגני פריגוז'ין חשד שזה יכול להיות המקום להתנקשות בחייו.

מטוס ה-Embraer Legacy 600 היה אחד מכמה מטוסים פרטיים שראש חברת שכירי החרב של וגנר היה מצויד בהם עם ציוד לזיהוי מעקבים. פריגוז'ין התחמק מסנקציות והיה ברשימות מבוקשים, כך לפי קציני חיל האוויר הרוסי לשעבר, עריקים של וגנר, פקידים אפריקאים ומזרח תיכוניים ואנשים אחרים המכירים את שגרת הנסיעות שלו ושוחחו על ה'וול סטריט ג'ורנל'.

המטוסים שלו, שיצאו לעתים קרובות מבסיס חיל האוויר צ'קלובסקי במוסקבה או משדות תעופה אזרחיים סמוכים כדי לבקר לקוחות בסוריה, לוב או מעבר למדבר סהרה, היו מכבים באופן קבוע את המשדרים שלהם, נעלמים ממסכי מעקב מטוסים. הצוותים, היו ידועים כמי שנושאים דרכונים מזויפים, שינו את רשימות הנוסעים רגע לפני ההמראה, ולאחר מכן בבקרת תנועה באמצע הטיסה הכריזו על שינוי פתאומי של היעד.

מתקופתו כנער באותם רחובות קשים מלאים בפשע בסנט פטרסבורג כמו חברו לשעבר ולדימיר פוטין, דרך תקופתו בכלא ותפקידו כמנהל המלחמה המשפיע ביותר ברוסיה, ועד שלבסוף הפך לחבר היחיד במעגל הפנימי של פוטין שאתגר אותו, פריגוז'ין בילה חיים שלמים כשהוא מחדד את יכולתו לחיות במנוסה.

זה לא הספיק כדי להציל אותו.

מטוסו של האיש בן ה-62 נפל כ-100 קילומטרים ממעונו של פוטין ב-23 באוגוסט, והרג את כל יושביו חודשיים לאחר שיצא במרד נגד פוטין.

בשנים שלפני ההתרסקות, פריגוז'ין וצוותו נקטו אמצעים משוכללים כדי להסוות את תוכניות הטיסה שלו, ועברו גבולות דרך עשרות שדות תעופה זרים מבלי שיזוהו.

ארה"ב, יחד עם כ-30 מדינות נוספות הטילו סנקציות עליו ועל החברות שלו בשנים האחרונות, הציעו פרס של 10 מיליון דולר עבור לכידתו ונשענו על שותפים אפריקאים, כדי לחסום את מטוסו מלנחות או לקבל אישור לחצות את הסהרה.

פריגוז'ין היה נוסע לפעמים עם שניים או שלושה מטוסים שונים למסע חד-כיווני למדינות אפריקה שבהן יש לוגנר משימות אבטחה של מנהיגים וחונטות צבאיות לאומיות. לפני הנחיתה הוא תמיד שאל את הצוות שלו על הקשר שיש להם עם צוות הקרקע.

פריגוז'ין הגביר עוד יותר את אמצעי האבטחה לאחר המרד הכושל שלו ביוני, שבו איים לצעוד עם שכירי החרב  שלו למוסקבה. הוא הפסיק לטוס מבסיס האוויר במוסקבה או ממסלולי אוויר אחרים של צבא רוסיה, וכן הפסיק להשתמש במטוסים ממשלתיים של משרד ההגנה האזרחית, חירום וניהול אסונות.

הוא יצא למסע האחרון שלו באפריקה ב-23 באוגוסט מנמל תעופה מסחרי והוסיף את עצמו לרשימת הנוסעים זמן קצר לפני ההמראה.

כמה ימים לפני מותו, הוא השתמש במטוס סובייטי כדי לטוס מהרפובליקה המרכז אפריקאית למאלי, שם הצטלם עם רובה צלפים וארבעה מחסניות קשורים לאפוד חסין כדורים, ונשבע "להפוך את רוסיה לגדולה עוד יותר". ו"אפריקה אפילו יותר חופשית" בדרך הוא נמנע מהמרחב האווירי של ניגריה מחשש שמטוסו יורט. כמה ימים לאחר מכן הוא נהרג מפיצוץ מסתורי במטוסו.

מלחמת אוקראינה רוסיה יבגני פריגוז'ין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד