ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הפלסטינים יבקרו באותו שבוע

משלחת מארה"ב יוצאת לסעודיה לדון בין היתר בנורמליזציה

משלחת אמריקאית יוצאת לסעודיה ותדון בין היתר לגבי נורמליזציה עם ישראל. ריאד תארח את בכירי הבית הלבן ומחלקת המדינה באותו שבוע שבו יבקרו בכירים פלסטינים כדי לדון בהסכם אפשרי

משלחת מארה"ב יוצאת לסעודיה לדון בין היתר בנורמליזציה
ישראל סעודיה - מכה הקדושה לאיסלם צילום: Pixabay

משלחת של בכירים אמריקאים אמורה לנסוע השבוע לריאד כדי להיפגש עם עמיתים סעודים על מנת לדון בהסכם נורמליזציה אפשרי בין ממלכת המפרץ לישראל, כך אמרו פקיד אמריקאי ופקיד פלסטיני ל-Times of Israel ביום ראשון.

הביקור של בכיר הממשל ברט מקגורק, שליחו של ביידן למזרח התיכון, ועוזרת שר החוץ לענייני המזרח הקרוב, ברברה ליף, יגיע קצת יותר מחודש לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ביקר בערב הסעודית למטרה זהה, והצביע על הנחישות המתמשכת של וושינגטון לתווך הסכם. גם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן ביקר בריאד באותה משימה ביוני.

ביקורם של האמריקאים יחפוף עם משלחת פלסטינית שיגיעו כדי לדון לגבי נורמליזציה סעודית שתשליך על הפלסטינים.

דובר הבית הלבן סרב להגיב בעוד שדובר מחלקת המדינה אמר שאין להם מה להודיע. דובר שגרירות סעודיה בוושינגטון לא הגיב לבקשת תגובה.

סעודיה מוכנה לוותר על עמדתה הציבורית מהעבר נגד נורמליזציה עם ישראל בהיעדר פתרון שתי המדינות, אך ריאד עדיין לא צפויה להסכים להסכם עם ירושלים שלא תכלול התקדמות משמעותית לקראת ריבונות פלסטינית, כך לדברי גורמים הבקיאים בנושא.

סעודיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד