ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
גילה עם הציבור

השר לוין הופתע מעמדת היועמ"שית על חוק הסבירות

שר המשפטים יריב לוין הופתע כמו יתר חברי הממשלה מעמדת היועמ"שית כי יש לפסול את החוק לצמצום עילת הסבירות. בהרב מיארה לא מכחישה זאת, אך טוענת בתגובה כי אמרה לו בשיחתם שיש ביניהם פערים משמעותיים

השר לוין הופתע מעמדת היועמ"שית על חוק הסבירות
שר המשפטים לוין במליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ / דני שם טוב

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הפתיעה אמש (ראשון) כאשר הגישה לבית המשפט העליון את עמדתה כי יש לפסול את התיקון לחוק יסוד השפיטה, אשר ביטל את הביקורת השיפוטית על הממשלה בעילת הסבירות.

על פי דיווח בכאן רשת ב', שר המשפטים יריב לוין וכך גם חברי הממשלה הנוספים לא ידעו מה עמדת בהרב מיארה, וכי הם גילו יחד עם כל הציבור מהי עמדתה של היועצת המשפטית שבימים כתיקונם אמורה להגן עליהם.

לאורך חקיקת החוק, הופיע המשנה ליועמ"ש גיל לימון בדיוני ועדת חוקה והביע את התנגדות בהרב מיארה לביטול עילת הסבירות, אך בשום שלב לא ציין כי לעמדתה מדובר בתיקון חוקתי שאיננו חוקתי שדינו בטלות.

יתרה מזאת, גם בשיחות של היועצת עם השר לוין על אודות העתירות נגד ביטול עילת הסבירות לא גילתה לו בהרב מיארה כי זוהי עמדתה.

מטעמה של בהרב מיארה מאשרים כי עמדת היועמ"שית לא הועברה לשר לוין, וכי בסך הכל אמרה לו היועצת כי מסתמנים פערים משמעותיים בין עמדתה לעמדת הממשלה, ומשום כך הציעה לו כי הממשלה תיוצג באופן עצמאי.

כך בעניין צמצום עילת הסבירות, כך בעניין חוק הנבצרות. ממשלת ישראל מגלה לראשונה יחד עם כל עם ישראל שעמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי יש לבטל את חוק היסוד. 

תגובת בהרב מיארה: "הייעוץ המשפטי לממשלה הבהיר את עמדתו ביחס לחוק לאורך כל שלבי חקיקתו. גם לאחרונה הבהירה היועצת המשפטית לממשלה לשר המשפטים, כי ישנם פערים משמעותיים בין העמדות ולכן הציעה לו כי הממשלה תיוצג על ידי עורך דין פרטי".

יריב לוין גלי בהרב מיארה עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד