י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אפליקציה ייחודית

בינה מלאכותית הצילה חיי מטופל בישראל

מטופל בישראל הופנה לבצע בדיקת סי טי מוח באופן לא דחוף. מייד אחרי הבדיקה זיהתה אפליקציה ייחודית כי הוא סובל מדימום מוחי. הוא הובהל לניתוח וחייו ניצלו. בית החולים: "נהיה הראשונים באירופה שננהל באמצעותה מקרי טראומה"

בינה מלאכותית הצילה חיי מטופל בישראל
ד"ר דן פז מחזיק בידו את האפליקציה שהותקנה במכשיר הנייד צילום צילום: רוני אלברט

מטופל כבן 50 תושב העיר נהריה, הגיע כדי לבצע בדיקת סי טי מוח באופן לא דחוף, אך הוחזר בדחיפות למרכז הרפואי, לאחר שאפליקציה ייחודית מבוססת בינה מלאכותית (AI) שהותקנה בבית החולים התריעה על חשש לדימום תוך־גולגולתי אצלו. בעקבות זאת הוא נותח בראשו וחייו ניצלו, כך מפרסם רן רזניק ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, המטופל התלונן על כאבי ראש חזקים. הוא נבדק והופנה לבדיקת סי טי מוח. מדובר בבדיקה הנעשית דרך זימון תורים ובאמצעות קבלת הפניה מקופת חולים. הבדיקה הלא דחופה מפוענחת במכון ההדמיה בבית החולים, והמטופל מקבל את התשובה בתוך כשבוע עד שבועיים.

בתום הבדיקה קיבל מנהל מכון ה-M.R.I של המרכז, ד"ר דן פז, התרעה באמצעות אפליקציה המותקנת במכשיר הטלפון הנייד שלו, שממנה עלה המידע לחשד כי המטופל סובל מדימום מוחי. האפליקציה כללה את צילום הסי טי של המטופל ואת פרטיו הרפואיים והאישיים.

"האפליקציה מאפשרת לזהות בזמן אמת מצבים רפואיים דחופים, תוך סנכרון בין כל הגורמים המטפלים", אמר ל'ישראל היום' ד"ר פז, שבמקביל לעבודתו במרכז הרפואי בנהריה השתתף גם בפיתוח האפליקציה. "אילולא היתה קיימת, המטופל כנראה היה מגיע אלינו באיחור. לאחר התקנת האפליקציה אצלנו קיבלתי תגובות מאנשי החברה, שהופתעו מרמת הפעילות הרפואית שלנו שאינה נופלת אפילו מבתי חולים גדולים בארה"ב".

 

 

בינה מלאכותית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד