י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רעיונות עמוקים ומורכבים

מאות בהוצאת ספרו החדש של הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון

ערב מיוחד של בית המדרש פתחי עולם לרגל צאת הספר 'יתרון האור', העוסק ביסודות האמונה ובדרכי עבודת ה' על סדר מועדי השנה מהגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון

מאות בהוצאת ספרו החדש של הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון
הוצאת הספר 'יתרון האור' צילום: באדיבות המצלם

מאות מידידי ותלמידי הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון, ראש ישיבת פתחי עולם, בהם רבנים, ראשי ישיבות, אנשי עסקים בכירים ואישי ציבור, השתתפו בכינוס מיוחד שנערך בשבוע שעבר בירושלים, לרגל הוצאת ספרו 'יתרון האור' – שיצא לקראת ימי הרחמים והסליחות המתרגשים ובאים – ספר המציג את משנתו הייחודית של הרב פייבלזון על יסודות האמונה ודרכי עבודת ה', על סדר המועדים. בכרך זה: ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות, חנוכה ופורים.

הרב פייבלזון, שנחשב לאחד מ'בעלי המחשבה' המעמיקים בעולם התורה הליטאי, נודע בשיעוריו המרוממים, המשלבים הלכה, מחשבה ואמונה. לפני כשלוש שנים יזמו תלמידיו מגבית להוצאת ספריו לאור. המגבית זכתה להצלחה מפתיעה בתוך ימים ספורים בהתגייסות המונית מכל קצוות הקשת החרדית. לאחריה ניגשו בישיבת פתחי עולם למלאכה, והשבוע בירכו על המוגמר בסיפוק רב.

את הכינוס פתח יו"ר העמותה הרב בצלאל שטאובר בדברי תודה לתלמידים הרבים שדחפו ותרמו להוצאות הכתבים, לצוות העורכים והגאון הרב על הרבצת התורה והאכפתיות המיוחדת לכל תלמיד.

במהלך הכינוס הובעה קורת רוח מרובה מהתוצאה המרשימה. הזריזים שהספיקו לעבור על מאמרים מהספר ציינו לשבח את העריכה שעליה הופקד חתנו של הרב פייבלזון, הרב דוב קינרייך, שביד אמן הנגיש רעיונות עמוקים ומורכבים ועשאם שווים לכל נפש.

בפאנל שנערך בכינוס, שוחחו הרב פייבלזון והרב קינרייך על מספר נקודות בולטות בספר החדש, ביניהן השפעתה של מידת הרחמים על האדם ומימושה בחיי תורה ומצוות, וכן על המענה התורני שמציע הרב פייבלזון אל מול ערכי המערב כמו אינדיבידואליות ואותנטיות.

בשיחה שערכנו עם אחד מתלמידי הרב פייבלזון בשולי הכינוס, הובעה תקווה כי באמצעות ספר זה והספרים הנוספים שעתידים לראות אור בקרוב בעז"ה, ייחשף הציבור הרחב למשנתו ולגישתו של הרב פייבלזון, בנוסף על שיעוריו הרבים המופצים באמצעות פלטפורמות שונות.

בסיום הכינוס נערכה שמחה של מצווה, בליווי הזמר והיוצר ר' אברומי וינברג שעורר את הציבור בשירי דבקות וכיסופין, כאשר בשיאה של ההתרגשות הצטרף אביו הישיש של הרב פייבלזון, הגאון רבי שמואל אביגדור פייבלזון , ראש ישיבת נחלת נפתלי בצפת, לריקוד שמחה עם בנו. הכינוס נחתם באווירת התעוררות לקראת הימים הנוראים.

מארגני הכינוס הופתעו מכמות המשתתפים, שבאו כמעט ללא כל פרסום, וכפי שהתבטא בפנינו אחד מבאי הכינוס, "נראה כי את הוצאת הספר הבא ייאלצו לחגוג בבנייני האומה..."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד