כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מזהיר ממשבר הומניטרי

פרוש לנתניהו: "בהיעדר שינוי לא אצליח לבצע את המשימה"

שר ירושלים ומסורת ישראל במכתב לראש הממשלה מזהיר ממשבר הומניטרי חמור בגבולות אוקראינה: "מבקש ממך להתערב ולפעול ככל יכולתך, ואף במקרה הצורך לשוחח עם נשיא אוקראינה, מר וולודימיר זלנסקי, בכדי להגיע עימו להסכמות בנושא"

פרוש לנתניהו: "בהיעדר שינוי לא אצליח לבצע את המשימה"
מאיר פרוש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, שיגר היום (שני) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הבהיר כי ללא התערבותו הדחופה בדיונים עם ממשלת אוקראינה להסדרת הגעתם של עשרות אלפי ישראל לתפילות ראש השנה באומן, אנו צפויים למשבר המוניטרי חמור בגבולות.

במכתבו מזכיר השר פרוש כי החל לפעול בנושא לבקשת המטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה וסוכם כי יתמקד בטיפול במעבר הנוסעים הישראלים במעברי הגבול היבשתיים של אוקראינה עם המדינות הגובלות".

במכתב הוזכר כי "בשנה החולפת, בהיעדר היערכות מספקת, נוצר משבר הומניטרי קשה בגבולות, כאשר מעברי הגבול לא עמדו בעומס הנוסעים ורבים המתינו בגבול בתנאים קשים במשך שעות רבות ובמקרים מסיומים אף כיממה".

במכתב מציין השר פרוש כי "היחסים המדיניים המורכבים בין ישראל לאוקראינה, הובילו לכך שהרשויות באוקראינה מסרבות לשתף פעולה ולקיים שיח בנושא הסדרת מעברם של הנוסעים באופן יעיל ובטוח".

"אני חושש כי ללא התערבותך המיידית כראש הממשלה להסדרת הנושא ניקלע שוב למצב המוניטרי קשה וחמור שבמסגרתה עשויים עשרות אלפי ישראלים להיאלץ לחכות שעות ארוכות בשטחים פתוחים בין מעברי הגבול של המדינות הגבולות לאוקראינה".

שר ירושלים ומסורת ישראל מציין כי בשיתוף פעולה וסיוע ממשרד החוץ הושגו הסכמות משמעותיות עם הרשויות במולדובה, פולין והונגריה. "מרבית העבודה המשותפת הרבה שמושקעת במשך חודשים ארוכים, עלולה לרדת לטמיון אם דלתות החומה בה אנו נתקלים בממשלת אוקראינה לא ייפתחו".

"אסור לנו כמי שאחראים לשלומם של אזרחי ישראל, וכמדינה שמאז ומתמיד דאגה ולקחה אחריות לשלומם של ישראלים ויהודים ברחבי העולם, לאפשר מצב בו עשרות אלפי אנשים ישלמו את מחיר האינטרסים המדיניים של מדינת ישראל".

"אני מבקש ממך באופן אישי, כמי שמונה לטפל בעניין הזה מטעם הממשלה, בשמם של עשרות אלפי ישראלים הצפויים לנסוע לאומן, להתערב ולפעול ככל יכולתך, ואף במקרה הצורך לשוחח עם נשיא אוקראינה, מר וולודימיר זלנסקי, בכדי להגיע עימו להסכמות בנושא".

עוד כתב: "בהיעדר שינוי במצב השיח עם ממשלת אוקראינה, לא אצליח לבצע את המשימה שהוטלה עלי והכישלון יירשם על שם הממשלה. אמשיך לעשות ככל יכולתי לשרת את האזרחים הנוסעים בהיבטים אחרים בהם יש לי את האפשרות לסייע ולשפר את המצב".

לדבריו, "אני מאמין שמדינת ישראל, כמדינה המייצגת את היהודים, לא יכולה לעמוד מנגד אל מול רצונם של עשרות אלפי יהודים מהארץ, המבקשים מכח האמונה הדתית היוקדת לקיים את הציווי של הצדיק רבי נחמן מברסלב שאיש בל יעדר בראש השנה ובפועל מדינת ישראל אינה מסוגלת להושיע, הייתכן?

אני בטוח שבכוחך להסדיר את המצב ולהביא לשינוי ביחסים המדיניים בין ישראל לאוקראינה ולשדר מסר של פיוס בין העמים. יהי רצון שתפילתם של רבבות המתפללים בציון הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א תעמוד לימינך ותסייע בידך בתפקיד כראש ממשלת ישראל", לשון המכתב.

אומן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד