כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סקירה על הייטק חרדי

ה'גארדיאן': "אחד מכל ארבעה ישראלים יהיה חרדי עד 2050"

עיתון ה'גארדיאן' בכתבה נרחבת על תוכנית מיגו "הסטארט-אפ הישראלי שעוזר לחרדים להיכנס לעולם ההיי-טק". העיתון מציין כי "יזמים רוצים שלגברים חרדים שרבים מהם חיים בעוני, תהיה גישה להזדמנויות של תל אביב"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יח"צ

"הכניסה לבני ברק, שכונה חרדית במרחק של קילומטרים ספורים מהמגדלים הנוצצים של תל אביב כמרכז היי-טק עולמי, מרגישה כמו להיכנס לעולם אחר", כך פותח עיתון ה'גארדיאן' את הסקירה על התכנית של קרן קמ"ח שמכשירה גברים חרדים להשתלבות בהייטק.

העיתון מעדכן את קוראיו: "למרות הסטארט-אפים והיוזמות הטכנולוגיות המתקדמות על סף דלתם, חלק גדול מאוכלוסיית החרדים, בישראל עדיין מתנערים מהמצאות מודרניות כמו טלוויזיה וסמארטפונים, הנתפסים כאיום על אורח חייהם".

העיתון מדווח כי "בעוד החרדים מהווים כיום 13% מהמדינה, ואחד מכל ארבעה ישראלים יהיה חרדי עד 2050, הפערים בין חילונים ודתיים הם רחבים. מחצית מהחרדים חיים בעוני עם התנגשויות פוליטיות על תפקידה של הדת בחיים הציבוריים והעובדה שרוב הגברים החרדים אינם עובדים ולא עושים שירות צבאי ובמקום זאת מקדישים את חייהם ללימוד תורה".

אבל בבניין משרדים מוזנח בפאתי רובע היהלומים של תל אביב, קבוצה קטנה של יזמים השיקה תכנית הכשרה מקצועית בת 14 חודשים המכינה גברים חרדים עם מעט ידע בעולם המודרני לקראת קריירה במגזר ההיי-טק הרווחי, כך ה'גארדיאן' הבריטי.

"אנשים חושבים שאנחנו משוגעים לעשות את זה, אבל אני מאמין שאורח חיים רוחני והצלחה כלכלית אינם עולים בקנה אחד", אמר לעיתון אחד ממייסדי סטארט-אפ חרדי.

"בתעשיית ההיי-טק עובדים כ-300,000 איש, אבל רק 3% הם חרדים, אנחנו בונים תוכניות וכלים כדי להראות לקהילה מה אפשרי".

"אני אוהב ללמוד, ואני אוהב את האתגר, אבל זה קשה", סיפר אחד ההייטקיסטים בן ה-32, אב לארבעה. "בתי ספר חרדיים לא מלמדים כלל מקצועות. עבור חלק גדול מהכיתה זה הלם גדול".

העיתון מציין כי כל הסטודנטים הפוטנציאליים בתכנית מיגו עוברים מבחנים ותהליך מיון פסיכולוגי כדי לוודא שהם יכולים להתמודד עם שיעורי המתמטיקה והאנגלית האינטנסיביים, כמו גם להתרגל לעבוד בסביבה חילונית לצד נשים. המועמדים הגיעו לבקר במשרדי חברות היי-טק לפני שהם נרשמו, כדי שיבינו לאן הם באים, וזה סייע לשמור על שיעור נשירה נמוך.

אחד העובדים אב לשני ילדים בן 34 התכונן לראיון עבודה ואמר: "אני מאוד לחוץ כי אני אדם ביישן, וזה צעד גדול", אמר. "העולם משתנה, ואנחנו חייבים לעמוד בקצב".

 

בני ברק תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד