כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למדו את הנהלים

מטוס "כנף ציון" ייכנס לשירות בנובמבר

מטוס ראש הממשלה, כנף ציון, שנרכש ושופץ במטרה לשמש את ראש ממשלת ישראל ואת נשיא מדינת ישראל, לטיסות הרשמיות מחוץ לגבולות המדינה, יחל יטוס בקרוב. המטוס כבר עשה טיסות מבחן, צוותו הגיע לקפריסין שם מבקר ראש הממשלה כדי ללמוד את נהלי הטיסות של ראש הממשלה

מטוס "כנף ציון" ייכנס לשירות בנובמבר
מטוס ראש הממשלה צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

מטוס "כנף ציון" צפוי לטוס לראשונה בחודש נובמבר, ובשבועות האחרונים יצא לטיסות מבחן אחרונות. אנשי צוות המטוס של "כנף ציון", מחיל האוויר, הצטרפו היום (שני) לטיסת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקפריסין כדי ללמוד את הנהלים בטיסות ראש הממשלה, כך דיווח איתי בלומנטל ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, נתניהו הנחה להכין את המטוס כבר בינואר האחרון, לפרסם מכרזים לתפקידים ולגייס את הצוות למטוס. בסביבת נתניהו העריכו אז שהתהליך יימשך כשלושה חודשים עד שהמטוס יושמש.

מטוס כנף ציון, ה"אייר פורס וואן" הישראלי, עדיין מחכה לטיסתו הראשונה. בשנת 2014 ועדת גולדברג קבעה שדרוש מטוס ייעודי לראש הממשלה ונשיא המדינה, מתוך הבנה שמטוס שנחכר מחברות תעופה אזרחיות לא מספק את דרישות האבטחה. ההערכה לעלות של מטוס כזה בשנת 2014 עמדה על 175 מיליון שקלים, אך בפועל עלותו הסתכמה בכ-730 מיליון שקלים.

מדובר במטוס מדגם בואינג 767, שחוגג 21 שנה מאז שהמריא לטיסה ראשונה. אך בו יש מערכות מתקדמות, חלקן סודיות, שמחוברות לצה"ל וגם ללוויינים. המערכות אמורות לאפשר למנהיג המדינה לנהל מלחמה מהאוויר. מטוסים כאלה יש גם למנהיגי גרמניה, צרפת, מדינות המפרץ, והמפורסם שבהם הוא ה'אייר פורס וואן' של נשיא ארצות הברית.

בנימין נתניהו קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד