א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מראה שלא ישכח

מחזה מזעזע בבית החולים: "עשרה ילדים מתחננים לאמא שתחזור"

מראה שלא ישכח במחלקה האונקולוגית בתל השומר: "אבא שלנו מורדם ומונשם ועכשיו גם אמא מאושפזת"?

מחזה מזעזע בבית החולים: "עשרה ילדים מתחננים לאמא שתחזור"
בית החולים תל השומר צילום: Flash90

במחלקה האונקולוגית בתל השומר רגילים למחזות קשים, אבל יש מראות שלא ישכחו לעולם: עשרה ילדים, מגילאי 17 ומטה עומדים ליד המיטה של אמא החולה ומבקשים בדמעות שתחזור הביתה.

מצילים את 714 משפחות החולים, נכתבים ונחתמים בספר חיים טובים >>>

"אבא שלנו מורדם ומונשם," הסבירה הבכורה לאחות הראשית שניסתה לשכנע את הילדים לעזוב את האם במנוחה. "אנחנו מגיעים לבית ריק... הקטנים מתגעגעים ובוכים בלילות. אולי אמא יכולה לישון בבית ולנסוע בבוקר להמשך טיפול?"

האחות הבהירה לנערה שאין אופציה כזו. פרוטוקול הטיפולים של האם בתקופה הנוכחית מחליש משמעותית את מערכת החיסון, ולכן היא חייבת השגחה רפואית קפדנית.

"אין מילים שיתארו את הרגשתי באותם רגעים." אומרת יהודית, האם. "ראובן בעלי התמוטט בעקבות חיידק אלים, ולא הייתה ברירה אלא להרדים ולהנשים אותו. אני נלחמת כבר 10 שנים בגידול אלים שהולך וחוזר, והייתי בעיצומה של סדרת כימותרפיה מפרכת. שכבנו באותו בית חולים, ראובן בטיפול נמרץ ואני באונקולוגית, כשהוא כלל לא יודע מה נעשה איתו. 

הילדים נותרו לבד בבית. הבנתי מהם ששכנות לפעמים מביאות להם אוכל, אבל לא היה לי גרם כח להתעניין באמת."

ראובן יצא בחסדי ד' מכלל סכנה, ובימים אלו מועבר לשיקום שעתיד לארוך לפחות חצי שנה. יהודית עדיין עוברת הקרנות שגורמות לכוויות קשות בחלקים נרחבים בעור, ומרוב סבל וחולשה אינה מסוגלת לתפקד בכלל. ההכנסות שפסקו כמעט לגמרי לא מאפשרות לרכוש את המשחה המיוחדת המיועדת לכוויות מהקרנות.

"אני סובלת איומות. כל היום במיטה. הילדים התחילו שנה כשחסר להם המון ספרי לימוד ומכשירי כתיבה, ופשוט לא היה לי כח וכסף לטפל בזה. הגדולה שלי עושה קצת כביסות ומטפלת בקטנים. אני שומעת אותה מתאמצת לשמח אותם, היא מדברת איתם על אבא ומבטיחה שהוא יחזור עוד מעט, ואני שוכבת בחוסר אונים במיטה וחושבת על הילדים המסכנים ועל ראובן בעלי, שבטח מחכה ממני לעידוד ולביקורים... איך אסע אליו אם אני בקושי מסוגלת ללכת מהחדר לשירותים?"

* * * *

משפחתם של ראובן ויהודית הוא אחד מתוך 714 משפחות שבימים אלו נערכת עבורם מגבית מיוחדת. אלו משפחות שבעקבות מורכבות רפואית קשה הגיעו ממש לפת לחם, ועבורם הקימו מרן הגרש"י זעפראני והגר"מ גרוס שליט"א את קרן 'והסירותי' בועד הרבנים לענייני צדקה.

גדולי התורה הקדישו ברכה מיוחדת לתורמים 714 משפחות החולים: "וכל השותפים בקרן זו יזכו מידה כנגד מידה לאלף המגן, שבביתם לא תבוא שום צרה ומחלה ושום פגע רע לא ברוחניות ולא בגשמיות. ויראו ישועות גדולות בכל הנצרך להם."

בוודאי שלקראת יום הדין רבים ירצו לעצמם את הזכות העצומה הזו, מידה כנגד מידה להיכתב ולהיחתם לחיים, לכן הוחלט שהתורמים לקרן "והסירותי" בועד הרבנים, יקבלו עד הבית "שטר שמירה והגנה" חתום וכן סכין כסף עליו חרוטה ברכתו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל לתורמי ועד הרבנים, ואשר התברכה מפי מרן מופת הדור הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א סגולה להיחתם לחיים טובים ולפרנסה בשפע.

מצילים את 714 משפחות החולים, נכתבים ונחתמים בספר חיים טובים >>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד