י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מקורביו תקפו

חיות דחתה את דרישת רוטמן לפסול את עצמו מבג"ץ עילת הסבירות

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה את בקשת יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן לפסול את עצמה מבג"ץ עילת הסבירות. מקורבי רוטמן: "יערער כדי לעצור את הדהירה למשבר חוקתי"

חיות דחתה את דרישת רוטמן לפסול את עצמו מבג"ץ עילת הסבירות
שמחה רוטמן ויריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה היום (שני) את בקשת ‎יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן לפסול את עצמה מהרכב הדיון בבג"ץ עילת הסבירות.

חיות נימקה את הדחייה: "דבריי בכנס העמותה נאמרו מתוקף חובות אלה המוטלות עליי כנשיאת בית המשפט העליון והם שיקפו את דאגתי העמוקה לפגיעה בעצמאות הרשות השופטת, נוכח התוכנית שהציג שר המשפטים בנאומו".

הפרשן עמית סגל הביא את דברי מקורבי רוטמן: "החלטתה של הנשיאה חיות מאכזבת ומגבירה את חוסר האמון הציבורי בבית המשפט העליון. אמירותיה בנאום בחודש ינואר היו בסגנונם הדמוני של מנהיגי המחאה נגד שלטון הימין".

"קביעתה שטיעוני המצדדים בצמצום עילת הסבירות מבטאים רוע, מקוממת כשלעצמה וודאי מטילה צל כבד על טוהר שפיטתה בעתירה לפסילת החוק. הדחיה הלקונית של הבקשה לפסילתה מוכיחה שוב שבית המשפט העליון נוהג מנהג אדנות בכנסת ובממשלה ואינו קשוב לביקורת ולרחשי לב הציבור הדורש משפט צדק", הוסיפו

"אירועים מסוג זה רק יחזקו את הנחישות לביצוע תהליכי התיקון של המערכת המשפטית. רוטמן נחוש להעניק כל הזדמנות לבית המשפט העליון ולשופטיו לעצור את הדהרה אל המשבר החוקתי, ולכן צפוי להגיש ערעור על החלטה זו" אמרו.

שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד