י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדקו אפשרות לנורמליזציה

דיווח: ראש ממשלת לוב ניהל שיחות עם ראש המוסד

דיווח בלבנון כי ראש ממשלת לוב ניהל שיחות עם ראש המוסד בנושא נורמליזציה. השיחה הסודית התקיימה בשנת 2022 בפיקוח ארה"ב ובשיתוף פעולה של ירדן ואיחוד האמירויות

דיווח: ראש ממשלת לוב ניהל שיחות עם ראש המוסד
צללית. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח כי ראש ממשלת לוב עבד אל-חמיד א-דבייבה קיים שיחות עם ראש המוסד, דוד ברנע, בשנת 2022 כדי לדון בצעדים מעשיים לנרמול היחסים בין לוב וישראל.

הדיווח מגיע ימים לאחר שדבייבה פיטר את שרת החוץ שלו, בשל פגישה עם מקבילה הישראלי אלי כהן ברומא, בטענה שעשתה זאת ללא ידיעתו.

לפי אל-אח'באר, חשיפת שיחת המוסד נכללה ב"מסמך דיפלומטי מסווג" ועל פי הדיווחים נחשפה על ידי שגריר לוב בעמאן, עבד אל-באסט אל-באדרי, לשגריר של מדינה ערבית אחרת.

בדיווח הלבנוני נאמר כי אל-באדרי השתתף באופן אישי בפגישה בעמאן, אך לא ברור אם גם דבייבה וגם ברנע היו בבירת ירדן, בדיווח נאמר עוד כי הפגישה התקיימה בעמאן, אך מאוחר יותר נאמר שהשיחה הייתה "באמצעות טכנולוגיית וידאו".

מטרת השיחה הייתה על פי הדיווחים לדון באפשרות של תמיכה מדינית וצבאית ישראלית בדבייבה, השולט בחלקה המערבי של לוב, בתמורה לכינון יחסים רשמיים עם ישראל.

על פי הדיווחים אחמד חוסני, ראש המודיעין הירדני, היה אחראי על הפרטים המעשיים והלוגיסטיים כדי להבטיח שהשיחות יתקיימו בסודיות מוחלטת.

על פי הדיווח, שיחת דבייבה-ברנע נעשתה ביוזמת ירדן ואיחוד האמירויות, שתי מדינות ערביות המקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל, בפיקוח אמריקאי. איחוד האמירויות השתתפה בתנאי שהסכם נורמליזציה אפשרי יכלול גם את ממשלת הגנרל ח'ליפה הפטר ששולט על החצי השני של לוב, שבה היא תומכת.

 

לוב ירדן עמאן נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד