כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משחזר את האירוע

תיעוד דרמטי: השוטר בועט במחבלת ומנטרל אותה; "לא ביצעתי ירי"

שעות אחרי סיכול פיגוע דקירה בידי מחבלת בעיר העתיקה, מפרסמת המשטרה את תיעוד הפיגוע והנטרול המוצלח של השוטר שהסכין ננעצה באפוד שאותו לבש והציל את חייו. השוטר משחזר: "הסתערה לעברי אשה והחלה לדקור אותי באזור המותניים בחוזקה. מיד הבנתי שמדובר במחבלת" | תיעוד

תיעוד דרמטי: השוטר בועט במחבלת ומנטרל אותה; "לא ביצעתי ירי"
השוטר שניות לפני הדקירה צילום: דוברות המשטרה

המשטרה מפרסמת את תיעוד ניסיון הדקירה אמש (שני) בעיר העתיקה. השוטר נראה מתעשת מהר, בועט במחבלת כדי להרחיקה ממנו, היא נופלת על הקרקע ומנסה לקום כדי לבצע את זממה. אך הוא בועט בה שוב בעוצמה חזקה יותר ומכניעה אותה.

רס"מ ע. שוטר מרחב דוד שנדקר באפוד ומיד נטרל את המחבלת בכוח שחזר: "במהלך משמרת בעיר העתיקה בשער חוטה, הסתערה לעברי אשה והחלה לדקור אותי באזור המותניים בחוזקה. מיד הבנתי שמדובר במחבלת. לא ביצעתי ירי כי היו במקום באותה עת עוברי אורח. הדפתי אותה בידיים וברגליים והשתמשתי בכוח בכדי לנטרל אותה. הסכין נשמטה מהיד שלה, וכשהיא הייתה מרותקת על הרצפה וחלפה הסכנה, אני וצוות מג"ב שהיה בסמוך אליי השתלטנו עליה ועצרנו אותה. הבנתי שהאפוד שמר עלי ומנע את חדירת הסכין לגופי. אני ויתר שוטרי מרחב דוד שפועלים כאן נמשיך לפעול נגד מחבלים ומחבלות ולשמור על הבטחון".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע לזירה ושיבח את השוטר על תגובתו המהירה והנחושה וציין בהערכת מצב שקיים בזירה: "המציאות מחייבת אותנו לדריכות מבצעית גבוהה כל הזמן ותגובה מהירה. במקרה זה נטרול מחבלת שהסתערה וניסתה לרצוח שוטר באמצעות דקירות סכין. תגובת השוטר הייתה מיידית, חדה ונחושה וכך גם של הכוח שהיה עמו. השוטר התעשת מהר ופעל לנטרול המחבלת והסכנה שנשקפה ממנה בכוח. אפוד המגן שעל גופו מנע פגיעה בו - מה שמוכיח גם את החשיבות של ציוד המיגון שעל השוטרים".

עוד אמר תורג'מן: "לצד המשך פעילות לסיכול טרור, עלינו להמשיך להגיב בצורה מהירה, מקצועית וחדה אל מול איום ״המפגע הבודד״, שפוגש אותנו בחודשים האחרונים לעיתים קרובות בדמות נערים צעירים, ובמקרה הזה- מחבלת בשנות ה-40 לחייה. יש למצות עמה את החקירה והדין עד תום, ולהמשיך בפעילות מבצעית יזומה לסיכול טרור ולאיתור איומי פח״ע מכל סוג שהם במרחב".

הסכין. (דוברות המשטרה)

כאמור, אמש מעט אחרי השעה 21:05, הגיעה מחבלת, בת 44, פלסטינית שוהה בלתי חוקית תושבת אזור ג'נין, הסתערה ודקרה שוטר של מרחב דוד שהוצב בסמוך לשער חוטה בעיר העתיקה בירושלים. המחבלת שפניה היו מכוסות בחיג'אב שלפה סכין וניסתה לדקור את השוטר בגופו. השוטר שלא נפגע מהדקירה בעקבות אפוד המיגון שעטה לגופו וספג את הדקירה, הגיב מיד כשהדף את המחבלת לרצפה בגופו וניטרל אותה בכוח. כוח משטרה ומג"ב שהיה בסמוך השתלט עליה יחד עם השוטר, ועצר את המחבלת שנלקחה לחקירה.

בזירה נתפסה סכין עמה בוצע הפיגוע ולא היו נפגעים בעקבותיו. כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד ממ״ז ירושלים הוזעקו לזירה. חקירת הפיגוע והמחבלת הוטלה על מרחב דוד.

העיר העתיקה פיגוע דקירה דקירת שוטר נטרול מחבלת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד