ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
לא בכל מחיר

הסכם עם סעודיה? הדיון המשמעותי שקיימו בלשכת שר הביטחון

על רקע המשך המגעים של הממשל האמריקני עם סעודיה בנושא הנורמליזציה שנמשך גם בימים אלה, התכנסו בלשכת שר הביטחון, ראש המל"ל, ראש המוסד והרמטכ"ל לדיון בהשלכות הנורמליזציה על ביטחון ישראל

הסכם עם סעודיה? הדיון המשמעותי שקיימו בלשכת שר הביטחון
צחי הנגבי/דדי ברנע/הרצי לוי צילום: לע"מ/משה שי/יונתן זינדל, פלאש 90

בחודש שעבר כונסו ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש המוסד דדי ברנע והרמטכ"ל הרצי הלוי לדיון בלשכת שר הביטחון יואב גלנט על המשמעויות הביטחוניות של הנורמליזציה עם סעודיה. כך דווח ב'כאן 11'.

הדיון התכנס ברקע המשך המגעים של הממשל האמריקני עם סעודיה בנושא הנורמליזציה, שנמשך גם בימים אלו ולקראת ביקורו הצפוי של ברט מק'גורק, מחזיק תיק המזרח התיכון בבית הלבן, בסעודיה.

לפי מקורות שמעורים בתוכן השיחות החשאיות האלו, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים דיונים בסוגיה, בין השאר בעקבות השאלות שעולות מהדרישה הגרעינית הסעודית למעגל דלק עצמאי.

בכיר מדיני אמר ל'כאן': "נתניהו מחוייב לביטחון ישראל והביטחון לא יוקרב כאן". הוא הוסיף כי בסוגייה הפלסטינית הכלולה בהסכם: "לא נעשה דבר שיפגע באינטרסים של ישראל. נדע לפתור את הסוגיה הפלסטינית. סעודיה מדינה ערבית חשובה עם תשתיות שחשובות מאוד למדינת ישראל, מתחברת לכל האזור, יש לזה השלכות משמעותיות גם ביטחוניות".

על פגישה אפשרית של ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארצות הברית ביידן אמר הבכיר: "לא חסרות לו פגישות בבית הלבן ולא חסרות להם דרכים לדבר. אני מעריך שתהיה פגישה בין נתניהו לביידן". 

סעודיה יואב גלנט צחי הנגבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד