י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הר נוף בטראומה: "הילד לא אוכל ולא מתפקד"

בכנס להתמודדות עם טראומה שהתקיים בהר נוף, סיפרו המשתתפים על החוויות הקשות בעקבות הטבח הנורא בשכונה

הר נוף בטראומה: "הילד לא אוכל ולא מתפקד"

אמש (א') התקיים כנס התמודדות עם טראומה וחרדה בקרב ילדים ומבוגרים, במינהל קהילתי הר נוף בירושלים, שמפעילה החברה למתנ"סים. האירוע התקיים עקב הטבח הנורא שאירע בבית הכנסת בשכונה בשבוע שעבר, ונכחו בו כ-400 הורים לילדים שהצטופפו באולם הכנסים במינהל הקהילתי, יחד עם עובדים סוציאליים ופסיכולוגיים, שענו על שאלות אקטואליות.

הצורך בקיום הכנס עלה לאחר שהורים רבים שילדיהם לומדים עם ילדי הנרצחים והפצועים סיפרו על שינוי בהתנהגות ילדיהם כתוצאה מחרדה, וכך גם מספר מבוגרים שסבלו מחרדות. המומחים בכנס סיפקו תשובות והרגיעו את הנוכחים, וכן נתנו הכוונה להמשך הטיפול אם סימני החרדה לא יפחתו לאורך זמן.

אורה רוזנטל, אם לשני בנים שלומדים יחד עם ילדי ההרוגים והפצועים, סיפרה קודם הכנס על חלק מהתמודדויות שלה ושל תושבי השכונה. "הבן הקטן שלי בכיתה ו והגדול בכיתה ח'. זו הפעם הראשונה שהם ראו לוויה, הם בשוק מהאירוע ושחבריהם הפכו להיות יתומים. הילדים של משפחת קופינסקי ולוין הלומדים עם בני הגדול כמובן שנמצאים בהלם. בני הגדול הלך ברגל בלוויה להר המנוחות, ראה את הקבורה, והוא לא אותו ילד, הוא לא עצמו, הוא לא אוכל, הוא לא מתפקד כבעבר. המינהל והמתנדבים מאוד מסייעים ודואגים למשפחות, ונדרשת עבודה רבה עם כל הילדים בשכונה, המוות הזה, האירוע האבל פגעו בכל אחד בשכונה, זה מקום מלוכד שכולם בו חברים, ואני רואה מה שזה עושה למבוגרים, אי אפשר בכלל לתאר מה זה עושה לילדים לראות 3 לוויות באותו היום".

אביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנ"סים, שיבח את תפקוד המינהל הקהילתי בהר נוף ומנהלו, אוריאל אלבז, ואת הקהילה התומכת ומסייעת בעת המשבר. "אני נפעם מהתמודדות הקהילה בהר נוף עם האסון הנורא. המינהלים הקהילתיים בירושלים הוכיחו שוב ושוב את חוסנן של הקהילות, את רוח ההתנדבות והערבות ההדדית".

הכנס התקיים בשיתוף המרכז לטראומה, המחלקה לפסיכולוגיה באונ' בר אילן, עזר מציון והחברה למתנ"סים. לקחו בו חלק בין השאר הרב חנניה צולק, יו"ר עזר מציון, ד"ר דוד בן דור פסיכיאטר מומחה להתמודדות עם מצבי דחק של ילדים ונוער; ופרופ' טוביה פרי, מנהל קליניקה לשכת המחלקה לפסיכולוגיה אונ' בר אילן.
הר נוף חרדה מבוגרים טראומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד