כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מצוי במשטרים דיקטטוריים צבאיים"

זעם בימין: ההחלטה של יואב גלנט לגבי גלי צה"ל

אכזבה בימין בעקבות פרסום כי שר הביטחון יואב גלנט החליט להשאיר את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל כפי שהיא ולא להפריט אותה | חברו למפלגה: "תחנת רדיו צבאית היא כלי מצוי במשטרים דיקטטוריים צבאיים, לא בדמוקרטיות. לא מצאתי עוד מדינה דמוקרטית עם תחנת רדיו צבאית המשדרת לציבור הרחב תכנים אזרחיים"

זעם בימין: ההחלטה של יואב גלנט לגבי גלי צה"ל
יואב גלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט קיבל את המלצתה של הוועדה בראשות מנכ"ל משרד הביטחון איל זמיר, והחליט להשאיר את תחנת גלי צה"ל פתוחה ולא להפריט אותה. עמדת גלנט מתקבלת כנגד עמדת הרמטכ"ל הרצי הלוי שהיה בעד הוצאת התחנה מידי צה"ל. כך דיווח לראשונה אבישי גרינצייג ב'כאן 11'.

הוועדה גם המליצה כי תצומצם השתתפות חיילים בסיקור פוליטי, וכי יוגדל נפח העיסוק בתחנה בעניינים צבאיים וחברתיים הקשורים לחברה הישראלית. מנגד, הומלץ על שינויים בפיקוח על תחנת הרדיו. הוועדה ציינה כי הרמטכ"לים לשעבר מתנגדים להשארת תחנת הרדיו הצבאית במתכונתה הנוכחית.

הכניסה לגל"צ. צילום: עומר פיכמן, פלאש 90.

ועדת האיתור שהקים שר הביטחון לשעבר בני גנץ המליצה למנות את אור צלקובניק למפקד קבוע של גלי צה"ל, אולם גלנט החליט שלא ליישם את המלצתה, בטענה שהוא מעוניין לבחון את המשך קיומה של התחנה ואת תפקודה. דני זקן מונה כממלא מקום מפקד גל"צ, שכהונתו כמפקד הזמני הוארכה עד ה-30.10. 

גלנט הקים את הוועדה שגיבשה את מסקנותיה. בינתיים צלקובניק מונה למנכ"ל 'חדשות 13', והמלצת הוועדה נותרה חסרת משמעות. כעת יצטרך גלנט להחליט כיצד להתקדם בעניין מינוי קבע לניהול התחנה הצבאית.

ח"כ דן אילוז. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

חבר הכנסת דן אילוז מ'הליכוד' תקף את חבר מפלגתו גלנט ואמר כי "קראתי את הדיווחים על כך שידידי שר הביטחון החליט שלא להפריט את תחנת גל"צ. אני מקווה מאוד שאלה לא דיווחי אמת. עצם קיומה של תחנת רדיו צבאית המשדרת לציבור הרחב היא פגיעה בדמוקרטיה ובחופש העיתונות".

עוד הוסיף חבר הכנסת אילוז כי "תחנת רדיו צבאית היא כלי מצוי במשטרים דיקטטוריים צבאיים, לא בדמוקרטיות. לא מצאתי עוד מדינה דמוקרטית עם תחנת רדיו צבאית המשדרת לציבור הרחב תכנים אזרחיים. אנחנו מדינה שיש לה צבא, לא צבא שיש לו מדינה. חופש העיתונות טומן בחובו את הורדת ההתערבות של גופים ממשלתיים בתקשורת ולא אמור לתת לגופים ממשלתיים, ובטח שלא צבאיים, לנהל גופי תקשורת. עיתונות חופשית מתחילה בשוק חופשי".

גם איש התקשורת הימני, שמעון ריקלין הגיב לפרסום וביקר את הממשלה: "אם חיפשתם עוד הוכחה כמה הליכוד לא יודע למשול. בא גלנט והחליט לא לסגור את גלצ ועוד בניגוד לדעתו של הרמטכל הרצי הלוי. דוגרי אפשר להשתגע".

גלי צה"ל גל"צ גלצ יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד