ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לראשונה מזה 30 שנה

סוף סוף: ישראל תגבה בכל חודש חובות בסך עשרות מיליונים מהרש"פ

אחרי שלושים שנה: ישראל תגבה בין 20 ל-30 מיליון שקלים מדי חודש מהרשות הפלסטינית עבור החשמל - והתשלום יעבור ישירות לחברת החשמל. יחד עם זאת, 2 המיליארדים שלא נגבו בעבר ידרשו פתרון מדיני

סוף סוף: ישראל תגבה בכל חודש חובות בסך עשרות מיליונים מהרש"פ
תחנת חברת החשמל בחדרה צילום: יוסי לאון, מתוך הפייסבוק של החברה

משרד האוצר הצליח למצוא פתרון לבעיה ארוכת שנים, ולראשונה מזה שלושים שנה תתחיל ישראל לגבות חובות בסך 20 עד 30 מיליון שקלים מהרשות הפלסטינית - כך פורסם ב"ישראל היום".

הכסף יגבה עבור החשמל בו משתמשת הרשות הפלסטינית ביו"ש ובמזרח ירושלים. עד כה נצברו חובות של שני מיליארדים - אך כדי לגבות אותם ידרש פתרון מדיני.

בדו"ח שכתב מבקר המדינה לפני כשנתיים התייחס לחוב שצברה הרשות: "סוגיית החוב של הרשות הפלשתינית לחברת החשמל מהווה אחד מהסיכונים להמשך השיפור במצבה הפיננסי של החברה, באם ייווצר חוב חדש שלא יטופל".

עוד הוסיף: "במהלך התקופה 2019-2012 נוצר חוב של הרשות הפלשתינית כלפי חברת חשמל. חוב זה נוצר אחרי שנת 2012 ובחלקו הוחזר, ונחתמו הסכמים לעניין פירעון יתרת החוב. חוב זה אומנם לא השפיע על יתרת החוב בשנת הבסיס, אולם מאחר והוא לא נפרע במלואו ב־2019 הוא נכלל ביתרת החוב של שנה זו. סוגיית החוב של הרש"פ לחח"י מהווה אחד מהסיכונים להמשך השיפור במצבה הפיננסי של החברה אם ייווצר חוב חדש שלא יטופל".

פלסטינים חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד