כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחליף בעלים

הסוכנות שהקים איש העסקים החדרי תימכר ליבואן סוזוקי

השליטה ביבואנית הרכב החשמלי אי וי מוטורס תיממכר ליבואנית סוזוקי, שווי העסקה הוא 40 מיליון שקלים. החברה מסרה השנה 166 מכוניות בלבד

הסוכנות שהקים איש העסקים החדרי תימכר ליבואן סוזוקי
מכונית ג'יי איי סי. אחד ממותגי הרכב החשמלי הרבים של היבואן צילום: ג'יי איי סי

השליטה ביבואנית הרכב החשמלי אי וי מוטורס תימכר לחברת מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי, כך מודיעות היבואניות. על פי דיווחי היבואניות שווי העסקה הוא 40 מיליון שקלים. לפי ההודעה במניות אי וי מוטורס יחזיקו גם אוהד זליגמן ואדוארד דורון אשר נמנים על מייסדי החברה-וגם אנשי העסקים רפי כהן ואבי פרנסיס, בעליה של חולון מוטורס.

הסיפור של אי וי מוטורס הוא סיפור מעניין דווקא בגלל מי שהקים אותה וכבר לא נמנה על השותפים בה: איש העסקים החרדי אליהו גרידיש. סיפורו של אליהו גרידיש נחשף כאן באתר "בחדרי חרדים" ומתברר שגרידיש עצמו הוא חתנו של ממציא דיאטת ה"סלים פאסט" שעשה את הונו בארצות הברית.

חתימת הסכם אי וי מוטורס: צילום מורג ביתן

גרידיש עצמו כבר אינו שותף באי וי מוטורס אך הוא אחד האחראים על הקמתה. אי וי מוטורס עצמה מחזיקה כיום במספר גדול של מותגי רכב: הרשימה כוללת את החשמליות של JAC, את מכוניות "ארקפוקס" הסיניות, את הרכב המסחרי של YAXING ומותגים נוספים.

עם זאת, למרות ריבוי השמות הנוצצים הנתונים של איגוד יבואני הרכב אשר מסכמים את מכירות הרכב בישראל חושפים כי החברה מסרה השנה 166 מכוניות בלבד. מכשירי תנועה שבשליטת איש העסקים צבי נטע מייבאת כיום לישראל בין היתר את המכוניות של סוזוקי וכן משאיות ואוטובוסים מתוצרת MAN.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד